گلعلی بابایی در کنگره 2000شهید هنرمند:

آرزو داشتم مسجد جوادالائمه را به تصویر بکشم

نویسنده کتاب «قلمی به رنگ خاک»‌ گفت: به بهانه شهید غنی‌پور، سرنوشت مسجد جوادالائمه را قبل و بعد از انقلاب، قبل و بعد از جنگ و در عرصه‌های فرهنگی و نظامی به تصویر کشیدم.
کد خبر: ۶۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ - 22January 2016

آرزو داشتم مسجد جوادالائمه را به تصویر بکشم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس کنگره سراسری 2000شهید هنرمند در حالی شب گذشته یک بهمن به کار خود پایان داد که از گلعلی بابایی به خاطر کتاب «قلمی به رنگ خاک» زندگینامه شهید غنیپور، محبوبه معراجیپور نویسنده کتاب «پیانوی سفید» زندگینامه شهید حمیدرضا نظام، پارسینژاد بخاطر کتابی با محوریت زندگی شهید غنیپور و نصرالله قادری به خاطر نگارش 2 رمان تقدیر به عمل آمد.

گلعلی بابایی نویسنده کتاب «قلمی به رنگ خاک» زندگینامه شهید غنیپور، که در این نگارش پسر وی نیز او را همراهی کرده است گفت: آرزو داشتم مسجد جوادالائمه را در که در جنوب غربی تهران در محله جی واقع شده و بزرگانی چون فرجالله سلحشور، امیرحسین فردی، جعفر بیگلو، شهید غنیپور و بهزاد بهزادپور از آن مسجد برخاستهاند به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: وقتی پیشنهاد کتاب به من از سوی کنگره ارائه شد به بهانه شهید غنیپور سرنوشت مسجد را قبل و بعد از انقلاب، قبل و بعد از جنگ در عرصههای فرهنگی و نظامی تصویر کردم. این مسجد 100 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

محبوبه معراجیپور دیگر نویسنده ادبیات مقاومت که زندگینامه شهید حمیدرضا نظام را نگاشته گفت: این شهید ماجراهای فوقالعاده زیبایی دارد که من از ایشان نظم، تلاش و پشتکار را یاد گرفتم. ایشان  لکنت زبان داشتند اما شبانهروز تمرین کردند و به صدای زیر و ضعیف گوش میدادند تا بالاخره موفق به حضور در مدرسه موسیقی شدند و از بین شاگردان مدرسه رتبه اول کر و تکخوانی را به دست آوردند من یک سال با این شهید و مادرش زندگی کردم.

پارسینژاد دیگر هنرمندی که کتابی با محوریت زندگی شهید غنیپور نوشته است، گفت: شناختی کافی و کامل از ایشان نداشتم تنها لبخند ایشان برایم بسیار درخشان و جذاب بود. نگارش رمان برای این شهید با توجه به در قید حیات بودن دوستانشان بسیار سخت بود اما دلنشین. کسانی که داستانهای ضد ارزش و ضد دفاع مقدس را در آثارشان میآورند مغرضانه عمل میکنند و رشادتها و تلاش مقدس شهدا را خدشهدار میکنند.

نظر شما
پربیننده ها