«پامنار»، روایت تاریخی از دوره صفوی تا عهد پهلوی

نگارخانه راه ابریشم از امروز دوم بهمن، میزبان نمایشگاهی با عنوان «پامنار» می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ - 22January 2016

«پامنار»، روایت تاریخی از دوره صفوی تا عهد پهلوی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نگارخانه راه ابریشم از امروز دوم بهمن، میزبان نمایشگاهی با عنوان «پامنار» میشود.

مهدی وثوقنیا هنرمندی است که آثار خود را در قالب عکس به نمایشگاه آورده، نمایشگاهی که در کنار آن از کتاب این هنرمند نیز رونمایی میشود.
 
وثوقنیا درباره این مجموعه اینطور گفته است: آنجا پامنار است. محلهای تاریخی را در خود جای داده، تاریخی از دوره صفوی تا عهد پهلوی، تاریخی که مساوی با تاریخ این شهر بزرگ است.
 
در قدم زدنهای پیدرپیام در این مکان که روزگاری مرکز تهران قدیم به حساب میآمده، رودررو شدم با معماری حال آن و با دیدن فرمها، شکلها، درها، دیوارها، گذرها و رنگها به فضاهای خالی رسیدم که بیش از هر چیزی من را "به گذشته و حال" پیوند میداد، گذشتهای با اتفاقات زیاد و حال با تغییرات شهری.
 
وی در انتهای ذکر کرده است: بافت امروزی پامنار شکل هنری جدیدی از یک محله تاریخی به وجود آورده، شکلی که مدرنیته و سنت را در کنار هم جمع کرده و حاصل چشماندازی شده عجیب و قابل تأمل، هنگامی که آنها را با زاویه باز ببینی.
 
مجموعه «پامنار» در ادامه عکاسی از شهرها، مکانها و چشماندازهایی از کشورم ایران است که نگاه من را در سالهای اخیر به خود مشغول داشته. لازم به ذکر است که این مجموعه در حدود 2 سال در روزهای تعطیل عکاسی شده است.
 
گفتنی است نمایشگاه پامنار تا 12 بهمن در نگارخانه مذکور برقرار و پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار