رییس‌جمهور چین:

سفرم به تهران موجب تحکیم بیش از پیش همکاری بین دو کشور می‌شود

رییس‌جمهور چین گفت: بنا به دعوت جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران با کمال مسرت از جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی دیدار می‌نمایم.
کد خبر: ۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ - 23January 2016

سفرم به تهران موجب تحکیم بیش از پیش همکاری بین دو کشور می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ شیجین پینگ در هنگام ورود به فرودگاه مهرآباد طی سخنانی گفت: چین و ایران به عنوان دو کشور متمدن دارای فرهنگ درخشان و تاریخ طولانی سهم بزرگی برای پیشرفت تمدن های بشریت ادا نموده اند. طی هزاران سال ، دو ملت ارتباطات و معاملات دوستانه در مسیر جاده تاریخی ابریشم برقرار نموده و اثرات روشنی در تاریخ دو کشور باقی گذاشته و تا حالا در زندگی مردم دو کشور ادامه دارد.

وی افزود: پس از برقراری روابط سیاسی دو کشور همکاری های فی مابین شاهد دستاوردهای برجسته ای در ابعاد ، اقتصادی، فرهنگی بوده است. در سال های اخیر روابط دوجانبه همواره روند توسعه مثبت و پایدار حفظ نموده و اعتماد سیاسی متقابل محکمتر و همکاری های بازرگانی و تجاری به دستاوردهای فراوانی نائل آمده و طرفین در امور منطقه ای و بین المللی از یکدیگر حمایت می نمایند. پس از به دست آمدن برنامه جامع اقدام مشترک، مناسبات دوجانبه با فرصت توسعه جدیدی روبرو است.چین امادگی دارد با تشریک مساعی با طرف ایرانی با استفاده از موقعیت مطلوب سطح روابط و همکاری فی مابین را ارتقا دهد تا فصل جدیدی از روابط فی مابین جامع، درارمدت و پایدار آغاز شود.

رییسجمهور چین گفت: انتظار دارم با مسئولان ایرانی در خصوص روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بینالمللی مورد علاقه مشترک به طور عمیق تبادل نظر نموده و چشماندار همکاری دو کشور را ترسیم نماییم. یقین دارم این سفر به موفقیت کامل دستیابی پیدا نموده و موجب تحکیم بیش از پیش دوستی و همکاری بین دو کشور خواهد گردید.
 

نظر شما
پربیننده ها