دهقانی:

کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل منحل شده است

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: سازوکار جدیدی علیه کشورمان در این سازمان ایجاد نشده است.
کد خبر: ۶۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ - 23January 2016

کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل منحل شده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ غلامحسین دهقانی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته تحریمهای ایران در شورای امنیت تغییر کرده و منحل نشده است؟ افزود: این کمیته منحل شده و وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه هفت قطعنامه شورای امنیت علیه کشورمان لغو و بر اساس آن کمیته تحریم ها نیز منحل شد اضافه کرد: برخی می خواهند با تکرار کلمه تحریمها القا کنند که تحریم ها همچنان ضد کشورمان وجود دارد و این را در اذهان نگه دارند که ایران یک کشور تحریم شده است.

وی در ارتباط تصویری با خبر 21 شبکه اول سیما افزود: بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت یک سری محدودیت ها درباره برخی اقلام خاص نظامی و دو منظوره برای مدت زمان محدود در نظر گرفته شده است که برای نظارت بر اجرای برجام باید نقل و انتقال این کالاها به شورای امنیت اعلام شود.

دهقانی گفت: پیش از لغو تحریمها ورود این کالاها به ایران ممنوع بود اما پس از لغو تحریم ها و تصویب قطعنامه 2231 نقل و انتقال آنها باید با آگاهی شورای امنیت انجام شود.

وی افزود: غربیها مایل بودند که سازو کار جدیدی در شواری امنیت ضد کشورمان ایجاد شود اما با مخالفت مذاکره کنندگان کشورمان این اتفاق نیفتاد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار