سلسله نشست‌های اسرائیل عدو الله در مشهد برگزار شد

مساجد محوری مشهد میزبان سلسله نشست‌های اسرائیل عدو الله با حضور اندیشمندان و متفکران جهان اسلام بود.
کد خبر: ۶۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ - 23January 2016

سلسله نشست‌های اسرائیل عدو الله در مشهد برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سلسله نشستهای اسرائیل عدو الله باهدف آشکار کردن چهره صهیونیست و جنایات این رژیم سفاک در ممالک اسلامی سلسله نشستهای اسرائیل عدو الله به همت فرهنگسرای زیارت و با حضور صاحبنظران جهان اسلام در مساجد محوری مشهد مقدس برگزار شد.

فلسطین٬محور اتفاقات جهان اسلام

در یکی از این نشستها که در مسجد حضرت معصومه(س) برگزار شد، روحالله رضوی، گفت: آنچه باعث بروز اتفاقاتی در حوزه بیداری اسلامی شده، نشأت گرفته از موضوع فلسطین است.

وی افزود: رخدادهای جهان اسلام تأثیرپذیر از جمعه خونینی بود که منجر به شهادت حجاج در سال 1366در حرم امن الهی شد که در آن سال  17نفر از حاجیان فلسطین نیز به شهادت رسیدند.

رضوی با بیان اینکه در جریان مراسم برائت از مشرکین تظاهرات بر علیه مستکبران عالم صورت میگرفت، ابراز کرد :اتفاق جمعه خونین حج باعث شد تا سایر جریانهای استشهادی نیز شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامیکه جوانی عملیات استشهادی انجام میدهد یعنی آمادهشده تا خود و خانوادهاش را در راه آزادسازی فلسطین فدا کند. بالغ بر 160 عملیات استشهادی تا کنون در فلسطین صورت گرفته است، که علاوه بر آن از 200عملیات استشهادی نیز توسط رژیم صهیونیستی شناساییشده است.

یادآور میشود: در این مراسم ارتباط تلفنی با یکی از فعالان انتفاضه غزه نیز برقرار شد که در این ارتباط ملت فلسطین استقامت خود را در مسیر پیروزی اعلام کردند و از کمکهای ایران تشکر کردند.

آمریکا به همراهی داعش به دنبال ایجاد نفاق بین مسلمانان است

پروفسور طارق کشتی از علمای اهل تسنن کشور پاکستان در مراسمی که در مسجد 14معصوم (ع) برگزار شده بود با بیان این مطلب که جبهه حق و باطل همیشه در جنگ با یکدیگر هستند گفت: لازم است تمامی امتهای اسلامی پشت سر ایران بایستند و با اتحاد با این نظام در برابر دشمنان قد علم کنند و مانع تجاوز آنها شوند. من روزی را میبینم که در کشور پاکستان نیز به پیروی از نهضت اسلامی ایران خورشید نظام اسلامی طلوع خواهد کرد.

طارق کشتی با اشاره به اتحاد اهل تسنن و شیعیان تصریح کرد: اینکه میگویند داعشیان اهل تسنن هستند یا مسلماناند را قبول نداریم چرا که اهل تسنن خود را غلام پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهلبیت ایشان میداند و تمامی این فرافکنیها به خاطر آن است که دشمنان اسلام قصد دارند اتحاد امتهای اسلامی را دچار خدشه کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی اظهار داشت: کشور ایران بهتنهایی و یکتنه در برابر طاغوت ایستادگی کرده است و درحالیکه کشورهای قدرتمندی همچون عربستان و آمریکا دشمن این سرزمین هستند اما نمیتوانند مانع رسیدن فریاد آزادیخواهی انقلاب اسلامی به سایر کشورها شوند و اگر ایران همچنان با حزبالله و حماس متحد بماند جسم ناپاک اسرائیل را از کشورهای اشغالی خواهد زدود.

کشمیر را « ایران صغیر» مینامند

حجتالاسلاموالمسلمین حکیم سجاد حسین، روحانی برجسته و فعال سیاسی اهل کشمیر هندوستان در یکی دیگر از مساجد مشهد به اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کشمیر هندوستان اشاره کرد و گفت: این اشتراکات بهاندازهای زیاد است که کشمیر را «ایران صغیر» نامیدهاند.

وی با بیان اینکه حرکتها و جنبشهای اسلامی در جهان دو نوع بوده است، نوع اول را حرکتهایی دانست که پرچمداران آن علمای شیعه بودهاند و تصریح کرد: نوع دوم حرکتهایی بوده که پرچمداران آن علمای اهل سنت بودهاند.

حجتالاسلاموالمسلمین حکیم سجاد حسین با اشاره به جنبشهای اسلامی در کشورهایی مانند مصر و ... خاطرنشان کرد: تنها حرکتی که به نتیجه رسید، حرکت امام خمینی(ره) بود.

این روحانی برجسته و فعال سیاسی هندی به اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن بر سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: دنیا و قدرتهای استعماری تحقیق میکنند برای اینکه دریابند علت به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایران ظرف یکی دو سال چیست؛ پاسخ مشخص است؛ پشتیبان و تئوری حرکت انقلاب اسلامی ایران ولایتفقیه بود و همین مسئله عامل پیروزی این انقلاب است.

فلسطین نباید از اولویت برنامههای امت اسلام خارج شود

ناصر ابو شریف عضو جهاد اسلامی فلسطین در سلسله نشستهای اسرائیل عدو الله در مسجد ولیعصر اظهار داشت: مسئله فلسطین تنها یک وظیفه انسانی نیست بلکه یک وظیفه دینی و عقیدتی برای همه مسلمانان است. مسئله فلسطین تنها یک نبرد نیست بلکه یک توطئه غربی علیه تمام جهان اسلام است.

 وی افزود: هدف رژیم صهیونیستی در حال حاضر تجزیه و ایجاد شکاف میان امت اسلامی است تا در سایه این تفرقه این رژیم منفور بهعنوان تنها قدرت منطقه خود را معرفی کند..

ناصر ابو شریف عنوان کرد: غرب هیچ زمان اجازه پیشرفت به ایران را نمیدهد زیرا نمیخواهد کشور جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی بالاتر باشد و به گفته امام خمینی اسرائیل مانند یک غده سرطانی است که باید نابود شود این مسئله فقط بر عهده فلسطین نیست و تمامی امت اسلامی باید در این کار با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: مسئله فلسطین بههیچوجه نباید از اولویت برنامههای امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران خارج شود، زیرا هر امتی که مسئله فلسطین را بهعنوان قبله سیاسی خود قبول نماید قطعاً رستگار خواهد شد.

عضو جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: مردم فلسطین علی رقم تمامی سختیهایی که متحمل شدهاند اما همچنان در برابر رژیم اشغال گر قدس ایستادهاند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای بسیار مهم برای تمامی امت اسلامی است و این انقلاب ذخیرهای است برای تمامی امتهای اسلامی و مردم ایران.

ناصر ابو شریف عنوان کرد: وحدت اسلامی و مسئله فلسطین محور اصلی ما است که باید به آن توجه کنیم و این دو مسئله باید همیشه در صدر اولویتهای امت اسلامی باشد زیرا همیشه امام خمینی و امام خامنهای به این دو مسئله توجه خاصی داشتهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار