عرفان‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شعر اعتراض گونه در محضر رهبری خوانده می‌شود

نویسنده کتاب «آخر مجلس» گفت: موضوعات شعرهای قرائت شده در این جلسه موضوعات مختلفی دارد که عاشقانه، اجتماعی و حتی سروده‌های اعتراض گونه هم وجود دارد.
کد خبر: ۶۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ - 23January 2016

شعر اعتراض گونه در محضر رهبری خوانده می‌شود

میلاد عرفانپور شاعر جوان آئینی کشورمان در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به تاثیرات حضور شاعران آئینی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: حضور و شعرخوانی شاعران آئینی کشورمان در محضر رهبر معظم انقلاب تاثیرات و انگیزههای خوبی را برای شاعران این عرصه به وجود میآورد.

نویسنده کتاب «آخر مجلس» به شان جلسات شعر اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری شب شعر در حضور رهبر معظم انقلاب نشان میدهد که جایگاه و شان این جلسات چه اهمیتی دارد و باید چگونه باشد.

وی مهمترین اهمیت این جلسات را الگو سازی برگزاری چنین محافلی دانست و تصریح کرد: مرتبه این جلسات به گونهای است که برای مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی الگوسازی میکند تا این شان را برای شعر قائل باشند.

عرفانپور وجه دیگر این جلسات را شور بخشیدن به شاعران آئینی و جوان کشور دانست و بیان کرد: این محفل شور و انرژی تازهای به شاعران جوان و پیشکسوت منتقل میکند که از این لحاظ نیز این جلسات حائز اهمیت است.

نویسنده کتاب «آخر مجلس» بعُد سوم جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب را مشخص شدن خط و مشیهای شاعران دانست و تاکید کرد: خط و مشی ادامه راه فعالیتهای ادبی هنرمندان در جلسات شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب شکل میگیرد. بیانات حضرت آقا در این جلسه نقشه ما را برای ادامه راه مشخص میکند. بیانات ایشان باعث میشود شاعران تهدیدات و فرصتهای که در پیش روی خود دارند را بهتر بشناسند.

وی درباره شعرهای که در محضر رهبرمعظم انقلاب قرائت میشود نیز گفت: هیچ برچسبی به شعرهای خوانده شده در محضر رهبرانقلاب نمیچسبد. شعرهای خوانده شده در محضر ایشان هیچ ربطی به مدح ایشان ندارد و گاهی اگر هم چنین شعری خوانده شده است ایشان با سرودن آن مخالفت کردهاند.

عرفانپور ادامه داد: موضوعات شعرهای قرائت شده در این جلسه موضوعات مختلفی دارد که عاشقانه، اجتماعی و حتی سرودههای اعتراض گونه هم وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار