کارگردان نمایش «چشمان مورب گیسوان پریشان»:

حمایت از گروه‌های فعال، باعث پویایی بیشتر تئاتر می‌شود

کارگردان نمایش «چشمان مورب، گیسوان پریشان» گفت: تشکیل گروه‌های فعال تئاتر و سپردن امور اجرایی به دست هنرمندان تئاتر می‌تواند به تخصصی شدن برنامه‌ها کمک کند.
کد خبر: ۶۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ - 24January 2016

حمایت از گروه‌های فعال، باعث پویایی بیشتر تئاتر می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس نمایش"چشمان مورب، گیسوان پریشان" نوشته مجید جوادیانزاده به کارگردانی احمد ندافی از یزد یکی از آثار پذیرفته شده در بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

این کارگردان تئاتر درباره مشارکت بالای گروههای استانی در جشنواره امسال گفت: برگزاری این رویداد منجر به ایجاد فضایی آموزشی و افزایش سطح کیفی کارها برای سالهای آینده میشود و درصوت تدوین و ارائه برنامههای کارشناسی شاهد ارائه کارهای نو و پویا در عرصه نمایش خواهیم بود.

ندافی گفت: تشکیل گروههای فعال تئاتر و سپردن امور اجرایی به دست هنرمندان تئاتر میتواند به تخصصی شدن برنامهها کمک کند.

این فعال هنری استان یزد گفت: نمایش چشمان مورب، گیسوان پریشان مخاطب خاص خودش را دارد. این نمایش در زمان اجرای خود در شهر یزد با استقبال خوب مردم مواجه شد. داستان این نمایش تقابل یک مرد افغان با یک زن ایرانی است و اینکه در گذر تاریخ گذشته برای انسان دردسر ایجاد کرده است.

ندافی افزود: همواره گذشته و تاریخ مردمان بر روابط آنها با یکدیگر سایه انداخته به طوری کهگاه ملتها تا سالیان طولانی نمیتوانند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند. این نمایش نیز روایتگر زندگی یک مرد افغان و یک زن ایرانی است که گرچه دین و زبان مشترکی دارند اما به دلیل گذشتهای تاریخی امروز هم نمیتوانند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند.

کارگردان نمایش"چشمان مورب، گیسوان پریشان" با بیان اینکه این نمایش اثری دیالوگ محور است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این نمایش از شیوههای نمایش ایرانی همچون تعزیه در بازسازی صحنههایی مانند حمله محمود افغان به ایران و یا حمله نادر به هند در انتقام گرفتن از افغانها استفاده کردیم و امیدواریم اجرای گروه ما در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر موجبات رضایت تماشاگران را فراهم ساخته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار