آبیار:

بخش‌هایی از رمان «شیار 143» در فیلم اشاره نشده است

نرگس آبیار گفت: کتاب «شیار 143» ویژگی‌های ادبی خاص خودش را دارد؛ به‌طوری‌که ما مجال شخصیت‌پردازی را در کتاب داشتیم، اما طبیعتا فیلم دارای آن قوت شخصیت‌پردازی که در کتاب بیان شده نیست.
کد خبر: ۶۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ - 24January 2016

بخش‌هایی از رمان «شیار 143» در فیلم اشاره نشده است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نرگس آبیار نویسنده و کارگردان دفاع مقدس درباره کتاب «شیار 143» گفت: ویژگیهای ادبی و شخصیتپردازی در این کتاب در کنار پرداختن به بخشهایی از عملیات والفجر مقدماتی و ماجرای اسارت، اثری کاملتر نسبت به فیلم است.

رمان «شیار 143» براساس عملیات والفجر مقدماتی، روایتی از انتظار یک مادر شهید برای بازگشت فرزندش از جبهه نوشته شده که فیلم سینمایی با همین عنوان با بازی مریلا زارعی، گلاره عباسی، مهران احمدی و غیره تاکنون به فروش 3 میلیارد تومان رسیده است.

این نویسنده انقلاب و دفاع مقدس درباره داستان کتاب گفت: کتاب ماجرای 13 نوجوان رزمنده است که به جنگ میروند؛ اما شخصیت جالبی که خواستم در این کتاب بیشتر به آن بپردازم، مادر یکی از این نوجوانان بود. با توجه به شناختی که از مادران منتظر دارم و از نزدیک حس آنها را لمس کردهام، یک مادر را از راویان اصلی این داستان قرار دادم.

آبیار در ادامه با اشاره به ویژگیهای این اثر مکتوب گفت: کتاب «شیار 143» ویژگیهای ادبی خاص خودش را دارد؛ بهطوریکه ما مجال شخصیتپردازی را در کتاب داشتیم، اما طبیعتا فیلم دارای آن قوت شخصیتپردازی که در کتاب بیان شده نیست. همچنین کتاب بخشهایی دارد که در فیلم به آن اشاره نشده، مانند بخشهایی درباره عملیات والفجر مقدماتی و ماجرای اسارت؛ به همین خاطر افرادی که میخواهند مستند واقعی و دقیقتری را از این ماجرا بدانند، میتوانند به کتاب مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار