الجبیر در گفت‌وگو با الجعفری:

اظهارات سفیر عربستان در عراق بیانگر موضع رسمی ریاض نیست

وزیر خارجه عربستان ضمن اعلام مخالفت خود با اظهارات اخیر سفیر این کشور در بغداد گفت: این اظهارات بیانگر موضع رسمی ریاض در قبال عراق نیست.
کد خبر: ۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 25January 2016

اظهارات سفیر عربستان در عراق بیانگر موضع رسمی ریاض نیست

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست وزارتی همایش همکاری میان کشورهای عربی و هند در منامه با هم دیدار و درباره مسائل مشترک از جمله اظهارات اخیر «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد درباره نیروهای مردمی بحث و گفتوگو کردند.

الجبیر و جعفری مخالفت خود را با چنین اظهاراتی اعلام و تاکید کردند که این اظهارات به نفع روابط مشترک میان دو کشور نیست و نباید در آینده تکرار شود.

الجبیر تاکید کرد: این اظهارات بیانگر موضع رسمی عربستان در قبال عراق نیست.

ابراهیم جعفری نیز تاکید کرد: اظهارات سفیر عربستان درباره نیروهای مردمی از نظر ما رد شده است و به منزله دخالت علنی در امور داخلی عراق و عبور از چارچوب اختیارات نمایندگی دیپلماتیک است.

ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق که اخیرا پس از 25 سال قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور، در بغداد فعالیتش را آغاز کرده است، دو روز پیش، با بیپروایی علیه نیروهای داوطلب مبارزه با داعش و شیعیان اظهار نظر کرد و مدعی شد مخالفت کردها و اهالی الانبار با ورود نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به مناطقشان بیانگر عدم مقبولیت این نیروها در جامعه عراقی است.

بر همین اساس وزارت خارجه عراق روز گذشته سفیر عربستان در بغداد را فراخواند.


نظر شما
پربیننده ها