مومنی‌شریف در اختتامیه هشتمین جشنواره داستان انقلاب:

مرحوم فردی پرداختن به ادبیات انقلاب را وظیفه همه نویسندگان می‌دانست

رئیس حوزه هنری گفت: استاد امیرحسین فردی که بنیانگذار این جشنواره بود، به ادبیات انقلاب اسلامی ایمان داشت و پرداختن به ادبیات انقلاب را وظیفه خود و وظیفه همه نویسندگانی می‌دانست که در این کشور زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ - 26January 2016

مرحوم فردی پرداختن به ادبیات انقلاب را وظیفه همه نویسندگان می‌دانست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس آئین اختتامیه هشتمین جشنواره داستان انقلاب شامگاه دیروز با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، مصطفی جمشیدی دبیر علمی این دوره از جشنواره، علی محمد مودب مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب و بسیاری از نویسندگان معاصر کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم درباره مرحوم امیرحسین فردی گفت: استاد فردی که بنیانگذار این جشنواره بودند، به ادبیات انقلاب اسلامی ایمان داشت و پرداختن به ادبیات انقلاب را وظیفه خود و وظیفه همه نویسندگانی میدانست که در این کشور زندگی میکنند.

مومنی شریف همچنین از مرحوم حسین حداد یاد کرد و درباره او گفت: افراد زیادی در راهاندازی و طراحی جشنواره داستان انقلاب نقش داشتند که یکی از آنها مرحوم حداد بود که به عنوان یک پژوهشگر و مشاور برای استاد فردی در طراحی این جشنواره نقش بهسزایی داشت. همچنین خود آقای مجتبی رحماندوست هم در کنار استاد فردی و جناب حداد از بانیان و طراحان این جشنواره بودند.

رئیس حوزه هنری درباره انقلاب اسلامی و داستاننویسی برای آن گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نویسندگان دو بستر بسیار خوب هستند تا از برکت نوشتن برای آنها خود را ماندگار کنند. انقلاب اسلامی بسیار وسیع است و ما نباید آن را صرفا یک واقعه تاریخی که در گذشته اتفاق افتاده در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نیم قرن پیش آغاز شد و تا همین امروز هم ادامه دارد. چه کسی میتواند بگوید اتفاقاتی که در بستر بیداری اسلامی و تحولاتی که در جهان اسلام رخ داد ارتباطی با انقلاب اسلامی ما ندارد؟! اینها قطعا به هم مرتبط هستند.

به گفته مومنی شریف دشمنان ما میخواهند گسترش و نفوذ آرمانها انقلاب اسلامی را متوقف و محدود کنند و بسیاری از توطئههای آنان در کشورهای اسلامی به دلیل همین نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی است.

مومنیشریف اظهار کرد: از سوی دیگر دشمن قصد تحریف و به انحرف کشاندن انقلاب اسلامی را دارد تا بتواند آن را تضعیف کند؛ این تحریفها به شیوههای مختلفی انجام میگیرد، از تطهیر خاندان پهلوی گرفته تا زیرسوال بردن مبانی انقلاب اسلامی و... روشهایی است که دشمن در پیش گرفته است.

وی افزود: دشمن همین امروز میخواهد در ذهن مردم و جوانان ما این دروغها را جا بیندازد که وقوع انقلاب اسلامی بدون بنیادهای فکری و منطقی صورت گرفته و مردم احساساتی شدند و دست به انقلاب زدند! این دروغها و صدها تحریف و کذب دیگر سالهای سال است که توسط دشمنان پراکنده میشود تا انقلاب را تضعیف کنند.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: استکبار در برابر اسلامی که انقلاب اسلامی معرفی کرد 2 نوع مدل را ارائه کرده است: یکی مدل اسلام مرتجع تکفیری عربستانی است و دیگری اسلام روشنفکرانه که پیشتر در ترکیه ترویج میشد! هر دوی اینها برای عدهای جاذبه داشته و برخی مجذوب آن شدند ولی وقایعی که امروز در جهان اسلام و بویژه در سوریه رخ داده است، ماهیت زشت این دو مدل را نشان داده است.

مومنی در پایان گفت: به نظر من همه این وقایع و رویدادهای امروزی هم بخشی از انقلاب اسلامی ما است و یک نویسنده داستان انقلاب اسلامی باید به پژواکهای بینالمللی انقلاب اسلامی بیشتر دقت و توجه داشته باشد. توجه به پرتوهای بینالمللی انقلاب اسلامی میتواند داستانهای انقلابی ما را جذابتر و متنوعتر سازد.

در پایان آئین اختتامیه هشتمین جشنواره داستان انقلاب «حجت اشرفزاده» خواننده موسیقی سنتی ایرانی به اجرای قطعاتی از موسیقی خراسانی و همچنین بازخوانی قطعه «ماه و ماهی» پرداخت و با استقبال گرم مخاطبانی مواجه شد که عموم آنها از اهالی قلم و نویسندگان کشور بودند.

نظر شما
پربیننده ها