در گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن؛

همایش پیشکسوتان جنگل در آمل برگزار شد/ «باروت خیس» در «هزارسنگر» کلید خورد

در همایش پیشکسوتان جنگل که به مناسبت گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار شد از کتاب «مدیریت بحران در قائله جنگل های شمال کشور» و موسیقی «باروت خیس» و «هزار سنگر» رونمایی شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ - 26January 2016

همایش پیشکسوتان جنگل در آمل برگزار شد/ «باروت خیس» در «هزارسنگر» کلید خورد

 به گزارش دفاع پرس از مازندران، گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با حضور سردار محمدی فر رئیس کانون پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار، حجتالاسلام رحمانی امامجمعه آمل، فرماندار ویژه شهرستان آمل و سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد.

 سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران برگزاری این همایش را تجلیل از رشادتهای مردم آمل در جنگ جنگل بیان کرد و افزود: آمل ازجمله قدیمیترین شهرهای ایران است و این موضوع باید برای نسلهای آینده نمایانگر شود.

وی از تأسیس فرهنگسرای مشاهیر و موزه مقاومت در آمل خبر داد و گفت: قرار است کلنگ احداث این مکان بهزودی به زمین زده شود.

به گفته سردار ملکی استانهای شمالی از سال ۱۳۶۰ نزدیک به چهار سال درگیر جنگهای جنگل، ترور و ششم بهمن بوده که ۱۳۴ مازندرانی در آن شهید شدند و از این میان سهم آمل 40 شهید است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران بزرگترین واکنش جنگ جنگل را در شهر آمل دانست و خاطرنشان کرد: آمل آنقدر مهم بود که حضرت امام خمینی (ره) از این شهر در وصیتنامه خود نام برد.

 در ادامه این همایش سردار محمدی فر رئیس کانون پیشکسوتان بنیاد حفظ آثار کشور گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از سال ۱۳۷۰ به صورت جدی شروع به کار کرد و هدف از تشکیل بنیاد به تصویر کشیدن رشادتهای پیشکسوتان دفاع مقدس است.

 وی ضرورت حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس را برای نسل آینده بسیار مهم توصیف کرد و از سردار ملکی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مازندران تشکر کرد.

سردار محمدی فر آمل را جزء قدیمیترین شهرهای کشور دانست که از مهمترین جنگهای کشور در آن رخداده است و بیان کرد: آمل پیشینه هزار ساله در تشییع علوی دارد.

یادآور میشود در این مراسم از کتاب مدیریت بحران در قائله جنگلهای شمال کشور به نوشته سردار محمدی فر رونمایی شد.

همچنین از موسیقی باروت خیس و هزار سنگر به خوانندگی حسن محمودزاده رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها