رئیس حوزه هنری در مشهدمقدس خبر داد:

فروش ۲۲میلیاردی سینماهای حوزه هنری در ۱۰ ماهه امسال

رئیس حوزه هنری گفت: در ۱۰ ماهه امسال از مجموع ۶۰ میلیارد تومان فروش بلیت سینماهای کشور، ۲۲ میلیاردتومان مربوط به سینماهای حوزه هنری است.
کد خبر: ۶۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ - 28January 2016

فروش ۲۲میلیاردی سینماهای حوزه هنری در ۱۰ ماهه امسال

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس محسن مومنی شریف در مراسم افتتاحیه سینما آفریقای مشهدمقدس، اظهار داشت: امیدواریم حوزه هنری خراسان هرچه سریعتر تاریخ شفاهی مشهد در انقلاب اسلامی را به پایان برساند.

وی بابیان اینکه در آستانه بزرگترین رویداد سینمایی کشور یعنی جشنواره فیلم فجر قرار داریم افزود: جشنواره فیلم فجر، تولد سینمایی ایران است.

مومنی شریف بابیان اینکه امیدواریم سالنهای فرسوده سینماها در استانها هرچه سریعتر بازسازی شود، عنوان کرد: مشهد بعد از تهران بیشترین تماشاگر سینما را دارد و این مسئله نشان میدهد مردم مشهد حق این را دارند که در سالنهای خوب به تماشای فیلم بنشینند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه سینما نقش مهمی در بازپروری روحیه مردم دارد گفت: تولید فیلمهای مناسب و استقبال از فیلمها توسط مردم خستگی را از تن تولیدکنندگان فیلم در میآورد.

وی بااشاره به بازسازی سالنهای حوزه هنری تصریح کرد: سالن سینمایی آفریقا پیش از این متعلق به کمیته امداد بود و این نهاد بهعنوان نخستین نهاد، سینمای آفریقا را بهحوزه هنری واگذار کرده، ضمن اینکه سالن سینما قدس مشهد سال آینده بازسازی میشود.

مومنیشریف بابیان اینکه دستور واگذاری 11 سینمای دیگر در کشور صادر شده است، گفت: مدیریت 84 سینمای کشور برعهده حوزه هنری است که تا پایان سال جاری مدیریت 30سینمای دیگر به حوزه هنری تعلق میگیرد.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه یک سوم سالنهای سینمایی متعلق به این نهاد است عنوان کرد: در حال حاضر حوزه هنری 117سالن نمایش دارد.

وی به انتقال سالنهای سینما از نهادهای دیگری مانند بنیاد مستضعفان به حوزه هنری خبر داد و افزود: تا پایان امسال کارهای فنی انتقال سینماها به حوزه هنری به پایان میرسد.

مومنی شریف بااشاره به میزان فروش فیلم در سینماها عنوان کرد: در 10ماهه امسال از مجموع 60میلیارد تومان فروش بلیت سینماهای کشور، 22میلیارد مربوط به سینماهای حوزه هنری است و میزان فروش فیلمها در سالنهای حوزه هنری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه از ابتدای سال در سینماهای حوزه هنری 6 میلیون نفر به تماشای فیلم نشستهاند گفت: بازسازی سه پردیس سینمایی در شهرهای مراغه، اصفهان و ساری در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها