صفایی به دفاع پرس خبر داد

اعزام 15 هزار نفر به راهیان نور در قالب طرح‌های شهید برونسی، شهیدصیادشیرازی و شهیدباقری

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور از اعزام 15 هزار نفری در قالب طرح‌های شهیدصیادشیرازی، شهید برونسی و شهید حسن باقری به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ - 30January 2016

اعزام 15 هزار نفر به راهیان نور در قالب طرح‌های شهید برونسی، شهیدصیادشیرازی و شهیدباقری

"احسان صفائی" مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: اعزامهای مردمی راهیان نور امسال تحت عنوان طرحهای شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و شهید عبدالحسین برونسی انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح شهید صیاد شیرازی مربوط به اعزام ارگانهاست که با کاروانهای اتوبوسی صورت میگیرد. ثبت نام این طرح از 14 دی آغاز و تا 14 بهمن ادامه خواهد داشت. طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است تاریخ اعزام از 13 تا 29 اسفند به مدت 16 روز خواهد بود.

مسئول روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: در قالب 3 طرح شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری و شهید عبدالحسین برونسی، پیش بینی میشود حدود 15 هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند. این کاروانها پس از اعزام در پادگان دژ خرمشهر مورد استقبال قرار خواهند گرفت و مراسم افتتاحیهای با روایتگری حسین یکتا برگزار خواهد شد.

صفایی تصریح کرد: هر کاروان به مدت 3 روز در منطقه حضور دارند. برنامههای این کاروانها بازدید از یادمانهای شهدای گمنام شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر، یادمان شهدای والفجر 8 در منطقه اروندکنار، یادمان شهدای طلائیه، معراج شهدای محمودوند و یادمان شهدای عملیات فتح المبین خواهد بود.

وی بیان کرد: کاروانهای طرح شهید صیاد شیرازی در پادگان دژ خرمشهر، پادگان شهید حبیب الهی اهواز و پادگان دوکوهه یا پادگان میشداغ اسکان خواهند یافت.

صفایی در خصوص طرح شهید حسن باقری اظهار داشت: با توجه به استقبال خانوادهها از راهیان نور، اعزام این کاروانها با ماشینهای شخصی صورت میگیرد و بازهی زمانی آن نیز آزاد است.

وی برگزاری مراسم افتتاحیه این کاروان را در پادگان قدس دزفول اعلام کرد و ادامه داد: کاروان ماشینهای شخصی با علامتی از آرم راهیان نور و فرکانسی از امواج رادیو با هم مرتبط خواهند بود و روای در طول مسیر برای آنان روایتگری خواهد کرد. همچنین کمک هزینه سفر به کربلا به قید قرعه به شرکت کنندگان در طرح شهید باقری اهدا خواهد شد.

صفایی گفت: ثبت نام این کاروانها از 10 بهمن آغاز و تا بیستم اسفند ادامه خواهد داشت. اعزامها نیز از 6 اسفند آغاز و تا 8 فروردین ادامه دارد.

مسئول روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور در خصوص طرح شهید برونسی بیان داشت: آن دسته از افرادی که امکان حضور در یادمانهای دفاع مقدس با کاروانهای طرحهای شهید صیادشیرازی و شهید حسن باقری را ندارند، میتوانند با پیامک و تماس تلفنی از تاریخ 14 دی تا 20 اسفند ثبت نام و با اتوبوس اعزام شوند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این طرحها، قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج نیز اعزامهای مردمی خود را از طریق پایگاهها، حوزهها و نواحی بسیج خواهند داشت. اردوهای راهیان نور دانش آموزی نیز از 1 بهمن آغاز شده است. اردوهای دانشجویی نیز به طور غیر رسمی از هفته گذشته شروع شده است اما 15 بهمن به عنوان اعزام رسمی کاروانهای راهیان نور دانشجویی انتخاب شده است.

صفایی در پایان از برگزاری نشست خبری سردار "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در روزهای پایانی بهمن ماه خبر داد و گفت: در این نشست از نشان شعار راهیان نور 95 که توسط استاد نجابتی طراحی شده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار