خبرنگارِ فرمانده-5/

کل‌کل‌های حسن باقری و آقا رشید

سردار شهید "حسن باقری" و سردار "غلامعلی رشید" رفاقتی صمیمی با هم داشتند. یکی مغز شناسایی و دیگری مغز عملیاتی سپاه بود اما رفاقت این دو باعث نمی‌شد که بر سر طرح‌های عملیاتی با هم کَل‌کَل نکنند.
کد خبر: ۶۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ - 30January 2016

کل‌کل‌های حسن باقری و آقا رشید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار شهید "حسن باقری" از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بود که در شناسایی و طرح ریزی عملیاتهای سالهای ابتدایی جنگ نقش بسیار زیادی داشت. بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس و کنونی سپاه همچون سردار قاسم سلیمانی توسط حسن باقری رشد نظامی یافتند.

شهید حسن باقری با فرماندهان ارشد سپاه همچون غلامعلی رشید ارتباطی صمیمی داشت. در روزهای نخست جنگ که هنوز سازمانهای رزم سپاه شکل نگرفته بود او به همراه سردار رشید با یک شورولت بلیزر به خطهای عملیاتی سپاه سر میزدند.

سردار محمدعلی جعفری درباره ارتباط این 2 سردار میگوید: «برای من ارتباط بین حسن باقری و رشید در نوع خودش جالب بود. حسن و رشید خیلی با هم صمیمی بودند؛ اما رفاقتشان مانع آن نمیشد که با هم کَل کَل نکنند. آقارشید در کار خیلی جدی بود. ناگفته نگذارم که اخلاقش هم کمی تند بود. مجرد هم بود. همین باعث میشد حسن خُلق تندش را مدام به رخش بکشد و به او بگوید: «تا وقتی زن نگیری، اخلاقت همین است که هست. اصلاً هم خوب نمیشود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها