کشور کانادا بیشترین آمار دستگیری و استرداد مجرمان را دارد

رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با وجود پلیس اینترپل ایران، مجرمان در هیچ جای دنیا امنیت ندارند، گفت: کشور کانادا بیشترین آمار دستگیری و استرداد مجرمان را دارد.
کد خبر: ۶۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ - 30January 2016

کشور کانادا بیشترین آمار دستگیری و استرداد مجرمان را دارد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار مسعود رضوانی در مورد آمار پیگیری جرایم اتباع ایرانی و خارجی و بازداشت و استرداد این مجرمان در 9 ماهه سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه بین الملل گفت: پلیس بین الملل به عنوان ضابط قضائی بین المللی براساس درخواست مقامات قضائی، مجرمانی را که تحت پیگرد قانونی قرار دارند، در خارج از کشور ردیابی، شناسایی و دستگیر می کند.

وی گفت: ردیابی و شناسایی مجرمان 60درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این افراد، تحت تعقیب مقامات قضائی هستند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: در بخش بازداشت و دستگیری مجرمان تحت تعقیب نیز 56 درصد افزایش نسبت به سال گذشته در سطح دنیا شاهد هستیم.

رضوانی در مورد استرداد مجرمان اتباع خارجی از کشور ایران به خارج، گفت: افراد مجرمی که تحت تعقیب مقامات کشورهای دیگر قرار داشتند، با هماهنگی مقامات قضائی و دیپلماتیک، استرداد این مجرمان (اتباع خارجی) به میزان 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رضوانی با اشاره به افزایش 325 درصدی استرداد مجرمان ایرانی از خارج به داخل کشور، افزود: این افراد که به دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل کلاهبرداری و قتل تحت تعقیب بودند که نسبت به استرداد آنها اقدام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3 برابر شده است.

رئیس پلیس اینترپل ناجا در مورد صدور اعلان قرمز با 146 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های پلیس بین الملل، تحت تعقیب قراردادن افراد مجرمی است که با درخواست مقام قضائی و با هماهنگی پلیس، با حکم اعلان قرمز تحت پیگرد بین المللی قرار می گیرند.

رضوانی از رشد 177 درصدی در حوزه پیگیری و مقابله با اتباع مجرمی که از طریق تبادل اطلاعات و پیگیری جرایم به صورت صدور پیام هایی بین کشورها، صورت می گیرد، خبر داد.

سردار رضوانی با اشاره به نمونه کشورهایی که در آنها ردیابی، شناسایی، دستگیری و استرداد مجرمان انجام می گیرد، گفت: این کشورها شامل گرجستان، امارات، ترکیه، رومانی، انگلستان، مالزی، تاجیکستان، آمریکا، نیوزیلند، آلمان، قبرس، تایلند، اسپانیا، اکراین، سوئد، کانادا، نروژ، اسپانیا، لهستان، قزاقستان، عراق و افغانستان می باشند و بیشترین آمار دستگیری و استرداد مجرمان در کشور کانادا بوده است.

رئیس پلیس اینترپل با اشاره به افزایش 233 درصدی پرونده هایی که به مصالحه ختم می شود، گفت: برخی از مجرمانی که در خارج از کشور ردیابی، شناسایی و بعد دستگیر می شوند و در داخل کشور شاکی دارند، گاهی اوقات با رضایت شاکی، این پرونده ها منجر به مصالحه می شود و دیگر استردادی صورت نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: استرداد مجرمان توسط پلیس اینترپل به دو صورت انجام می گیرد، یکی استرداد مجرمان ایرانی که به خارج از کشور متواری شده اند و با شکایت شاکی یا شاکیان به مقامات قضائی توسط پلیس اینترپل تحت تعقیب قرار می گیرند و دیگری استرداد افراد مجرم خارجی است که به کشور ایران وارد شده اند که با درخواست مقامات قضائی خارجی، تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار می گیرند.

سردار رضوانی در خاتمه با اشاره به اینکه با وجود پلیس اینترپل ایران، مجرمان در هیچ جای دنیا امنیت ندارند، تأکید کرد: پلیس بین الملل با هماهنگی مقام قضائی و جدیت، اتباع مجرم ایرانی و خارجی را که وضعیت اعلان قرمز برای آنها صادر شده است، با محدودیت های سنگین در همه جای دنیا، مورد پیگرد قرار می دهد.

پلیس بین الملل با هماهنگی مقام قضائی و جدیت، اتباع مجرم ایرانی و خارجی را که وضعیت اعلان قرمز برای آنها صادر شده است، با محدودیت های سنگین در همه جای دنیا، مورد پیگرد قرار می دهد.

منبع:سایت پلیس

نظر شما
پربیننده ها