در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مطرح شد:

حجت الاسلام محمدیان:امروز حاشیه‌‌های برجام از متن آن پر رنگ‌تر است

نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور با شعار «نظارت استصوابی، بصیرت ملی و مجلس انقلابی» و با حضور ۲۰۰ دانشجو از انجمن‌های اسلامی سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 30January 2016

حجت الاسلام محمدیان:امروز حاشیه‌‌های برجام از متن آن پر رنگ‌تر است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در مراسم تحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشوردر مشهد گفت: افزون بر 30 سال از آغاز فعالیت این دفتر می گذرد و هم اینک در کشور پس از اسم جنبش دانشجویی نام دفتر تحکیم وحدت می آید.

محمد قائد شرف افزود: نظم و صداقت تشکیلاتی، بهبود چهره تحکیم وحدت در جامعه و دستیابی به حداکثر تاثیرگذاری کمک به جبهه انقلاب اسلامی در دانشگاهها مهمترین رویکردهای این تشکل است.

وی در ادامه گفت: دانشگاهها هنوز به نقطه ایده آل انقلاب اسلامی نرسیده اند لذا رویکردها باید به سمت رویکرد فعالانه تغییر کنند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ادامه داد: انتخاباتی پیش رو حساس است و مقام معظم رهبری نیز هشدار دادهاند نسبت به روی کارآمدن مجلسی که حرف دشمن را گوش میکند.

قائد شرف گفت: در انتخابات پیش رو هجمههایی به نظام وارد خواهد شد؛ لذا باید به عنوان جنبش دانشجویی از ساختارهای کشور دفاع کنیم.

وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: یکی از گلوگاههای مورد هجمه دشمن در ایام انتخابات، مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشجویان و جنبشهای دانشجویی باید بطور قاطع از شورای نگهبان دفاع کنند و پاسخ کوبنده ای به غرض ورزی دشمنان بدهند.

ازغدی: انجمنهای اسلامی اصلیترین تشکل دینی در دانشگاهها هستند

در ادامه این نشست حسن رحیم پور ازغدی گفت:انجمنهای اسلامی اصلیترین تشکل دینی در دانشگاهها و خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی هستند و با شکلگیری دفتر تحکیم وحدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی انجمنهای اسلامی دانشگاهی و حوزوی با هم متحد شدند.

رحیم پور تصریح کرد:اصلیترین تشکلهای دینی در دانشگاهها انجمنهای اسلامی در دانشگاهها هستند، دفتر تحکیم وحدت و انجمنهای اسلامی دانشجویی در دهه شصت خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی ایران بودند و نهادهای انقلابی نظیر سپاه، بسیج وجهادسازندگی را ساختند وامروز نیز اکثرا افرادی که در ارگانها حضور دارند از این انجمنهای اسلامی رشد کردند.

وی با بیان این مطلب که جنبشهای اسلامی دانشجویی چشم بیدارانقلاب، دیده بان و موذن انقلاب اسلامی هستند، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و مسئولان نظام نباید نسبت به انقلاب احساس ریاست داشته باشند.

رحیم پور با بیان این مطلب که حکومت اسلامی حکومتی مردمی است و هیچ حکومتی جز با اذن خداوند نباید بر بشر حکومت کند،عنوان کرد: با استناد به روایت لا حکم الا لله، هیچ بشری رئیس فرد یا گروه دیگری نیست و ولی فقیه و امام معصوم (ع) نیز به عنوان شخص رئیس بشرنیستند.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید بر حفاظت از حق الناس در جامعه به عنوان تاکید قرآن و روایات قانونگذاریهای انجام شده در مجلس کشورهای اسلامی نوعی برنامهریزی برای اجرای قوانین الهی است.

رحیم پور با بیان این مطلب که کلیات دین و حکومت اسلامی را خدا و پیامبران به جامعه بشری ارائه دادند گفت: مسلمانان باید با عقل خود به دنبال اجرای تکامل و دستورات دین باشند .

رحیم پورازغدی با تاکید بر پرهیز از چاپلوسی در جریان انتخابات افزود: فضای انتقاد در جریان اتنخابات باید باز باشد. دیکتاتورها احمقترین افراد جامعه هستند و هرکسی درهر پست و مقامی نباید اجازه دهد مورد تملق قرار گیرد.

وی اذعان کرد: تمام دنیا طرفدار ولایت هستند و جامعهای بدون ولایت در شرق و غرب عالم وجود ندارد؛ اما مهمترین موضوع این است که ولایت چه کسی پذیرفته شده است.

رحیم پور ازغدی گفت: مردم و مسئولان نباید از یکدیگر بترسند و باید در کنار یکدیگر از نظام و آرمانهای آن دفاع کنند. خدا و پیامبران میپنداشتند مسلمانان عاقل هستند و با عقل خود مسیر هدایت را پیدا میکنند اما متاسفانه بعضی از مسلمانان به اندازه کفار نیزعقل ندارند.

در پایان روز اول نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای دفتر تحکیم وحدت حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

رسایی: از تعبیر وکیلالدوله میتوان برای نمایندگان مجلس استفاده کرد

حمید رسایی گفت: امام راحل چارچوبی را تعیین کرده و گفتند هرچه مردم در چارچوب دین بخواهند عملی میشود و معتقد بودند مردم چیزی را خارج از چارچوب دین نمیخواهند.

وی افزود: اگر مسیر حرکت دولت برخلاف مبانی انقلاب بوده و ارتباطی با اصول آن نداشته باشد در واقع وکالت از مردم را درست انجام نداده است و نماینده مجلس وظیفه ندارد از چنین دولتی دفاع کند بلکه باید چنین دولتی را مورد انتقاد قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من معتقدم از تعبیر وکیلالدوله میتوان برای نمایندگان مجلس استفاده کرد همه وکیل مردم هستیم و دولت و مجلس در یک مسیر به مردم خدمت میکنند.

وی در مجلس درباره علت ردصلاحیت خود برای انتخابات مجلس اظهارداشت:  عدهای صبح یکشنبه برخی اسناد را علیه من جمع کرده بودند که این مشکل را حل کردم.

رسایی در رابطه با شفافسازی مجلس بر پیگیری وعدهها اذعان کرد: تفاوت عمده مجلس با دو قوه دیگر این است که در یک فضای شیشهای قرار دارد و درصورت ایجاد نکردن ضرورت شفافیت نمیتواند مکانهای دیگر را به شکل شفاف نشان دهد به عقیده بنده مجلس باید از شفافیت استفاده کند که این کار به ایجاد فضای سالم درکشور کمک میکند.

در اختتامیه نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه امام رضا (ع) گفتهاند «چنانچه جوانی از شیعه را مشاهده کنم که به دنبال یادگیری نیست او را تنبیه خواهم کرد»، گفت: جوانان امروز نمیتوانند سطحی نگر باشند و به حد اندکی از علوم و معاوف بسنده کنند. جوان شیعه علاقمند به این مکتب باید بیشترین تلاش را برای تقویت زیرساختههای اندیشهای خود کند تا بتواند در میدانهای مختلفی که وارد عرصه میشود از عقبه قوی برخوردار باشد و ایستادگی کند.

وی به سواد روزنامهای اشاره کرد و بیان داشت: روزنامه باید خواند؛ اما نباید تنها به اطلاعات عمومی و سطحی بسنده کرد. ما نیازمند اطلاعات ریشهای هستیم تا در طوفانهای تند از جای کنده نشویم. امام رضا میفرمایند جوانان مکتب ما باید به دنبال فهمهای عمیقتر بروند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای کشور دوره جوانی را دورهای بسیار مهم درطول زندگانی آدمی دانست و  ادامه داد: راز موفقیت شخصی و تشکیلاتی داشتن نگاه راهبردی است. کسانی که نگاه راهبردی ندارند گرفتار روزمرگی میشوند و تنها کار آنان حل مسئله است؛ اما چنانچه نگاهمان راهبردی باشد، آنگاه خود انسان مدیریت میکند که چه مسائلی به سراغ او بیاید.

نگاه راهبردی انسان را از زندگی دورانی نجات میدهد

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: کسانی که زندگی، آنها را میچرخاند باید چشمان خود را ببندند. در غیر این صورت نخواهند توانست زندگی کنند؛ اما کسانی که مسقیم و رو به جلو میروند هم از منظرههای اطراف بهره میبرند و هم پیشرفت میکنند. نگاه راهبردی انسان را از زندگی دورانی نجات میدهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای کشور بر اولویت انتخابات تاکید کرد و گفت: روح عبودیت این است که انسان تشخیص دهد مهمترین کاری را که باید انجام دهد چیست. وقتی یک نفر تنها به عبادت خداوند بپردازد؛ اما به کمک فردی که در عذاب است نرود، عبادتش مورد قبول نیست، چراکه مهمترین کار را انتخاب نکرده است.

حجت الاسلام محمدیان برنامه ریزی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: چنانچه به این مراحل توجه کنیم موفق خواهیم شد، چنانچه موفق هم نشویم در مقابل وجدان خود آسوده خاطریم، چراکه میدانیم تلاش خود را کردهایم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که خواب باید به حداقل برسد، چراکه خیلی زود دیر میشود، بیان کرد: نباید اجازه داد فرصتها از دست برود. هر دورهای تمام شود، دورهای سختتر خواهد رسید.
جوانان تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای کشور در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: در دوره شاهنشاهی به هیچ وجه انتخابات وجود نداشت به همین دلیل این مردم سالاری که انقلاب اسلامی برای کشور ایجاد کرده از افتخارات ما است.

وی بیان کرد: در این مسیر آسیبهایی در بحث انتخابات به وجود میآید که باید توسط دانشجویان آسیب شناسی شوند. هر چه میگذیریم مشاهده میکنیم اصحاب قدرت، ثروت و رسانه تاثیرگذار هستند و این در تراز انقلاب اسلامی نیست که افرادی که دارای چنین قدرتهایی هستند در انتخابات اثرگذار باشند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه برخی این انتخابات را در تاریخ انقلاب اسلامی سرنوشت ساز میدانند، گفت: این افراد عنوان میکنند به دلیل شرایط پسابرجام است که این انتخابات سرنوشت سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب لقب میگیرد.

وی تاکید کرد: اما حاشیههای برجام مهمتر از خود آن است. امروز برخی به دنبال عادی سازی روابط ایران و آمریکا هستند و میگویند همان طور که در بحث هستهای پای میز مذاکره نشستیم، میتوانیم در دیگر موضوعات نیز وارد مذاکره شویم.

امروز حاشیههای برجام از متن آن پر رنگتر است

حجت الاسلام محمدیان ضمن تاکید بر اینکه امروز حاشیههای برجام از متن آن پر رنگتر است، گفت: برای آمریکایی بسیار مهم است که دست ایران را از منطقه قطع کنند و این نقطه قوت نظام انقلاب اسلامی است که در منطقه نفوذی دارد که بیشتر آن نفوذ معنوی است. آمریکا میخواهد این نفوذ را از ما بگیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای کشور تصریح کرد: هر قدمی عقب برویم، دشمنانمان چند قدم جلو میآیند. به طور مثال همان روزی که برجام را پذیرفتم تحریمها را افزایش دادند، بنابراین در مقابل استکبار باید ایستاد، چراکه ما منطقی قوی برای این ایستادگی داریم.
در این نشست چهار روزه روزه حسن رحیم پور ازغدی و حمید رسایی از مهمترین مهمانان نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت بودند. این نشست با شعار «نظارت استصوابی، بصیرت ملی و مجلس انقلابی» و با حضور ۲۰۰ دانشجو از انجمنهای اسلامی سراسر کشور در مشهد برگزار شد. در این مراسم چهار روزه، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام رسایی، نماینده مجلس، حجت الاسلام محمدیان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای کشور به سخرانی پرداختند و سخنرانی حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده مجلس به دلیل آب و هوای نامساعد کنسل شد.
در مراسم پایانی این نشست قائد شرف، دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خبر داد: در این دوره انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان به اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اضافه شد. وی با بیان این نکته که در این دوره سعی شد رویکرد دفاع از ارکان نظان دنبال شود، بیان کرد: دفتر تحکیم سالهای سختی پشت سر گذاشته که در این سالهای سخت تنها تکیه گاهش نهاد رهبری در دانشگاهها بوده است که امید است این حمایتها ادامه یابد.
قائدشرف یادآور شد: دفتر تحکیم وحدت حرکتی رو به جلو را برای دفاع از نظام به دنبال میکند که در این مسیر نیازمند حمایت است.

در پایان گفتنی است نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور(دفتر تحکیم وحدت) تا دهم بهمن ماه در مشهد ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار