با حضور علی انسانی و سعید حدادیان صورت می‌گیرد؛

تجلیل از حبیب چایچیان در هفتمین "شب شاعر"

هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های "شب شاعر" با حضور حاج علی انسانی و سعید حدادیان به تجلیل از شاعر آیینی و انقلابی معاصر، استاد حبیب چایچیان (حسان) اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹ - 25November 2013

تجلیل از حبیب چایچیان در هفتمین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هفتمین جلسه از سلسله نشستهای "شب شاعر" با حضور حاج علی انسانی و سعید حدادیان به تجلیل از شاعر آیینی و انقلابی معاصر، استاد حبیب چایچیان (حسان) اختصاص دارد.

پس از تجلیل از 6 شاعر برجستهی انقلاب در سلسله نشستهای "شب شاعر"، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) هفتمین جلسه از این نشستها با تجلیل از شاعر پیشکسوت آیینی و انقلابی، استاد حبیب چایچیان - معروف و متخلص به حسان - برپا خواهد شد.

شاعری که اشعارش بیش از خودش برای ما شناخته شده است. از معروفترین اشعار وی میتوان به "آمدم ای شاه پناهم بده" و "امشب شهادت نامه عشاق امضا میشود" اشاره کرد.

استاد حبیب چایچیان که بیش از 86 سال از عمر او میگذرد، یکی از قدیمیترین شاعران اهل بیت (ع) است. او که بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف سرودن اشعاری در وصف این ذوات مقدسه کرده، تاکنون سه دیوان شعر با نامهای "ای اشکها بریزید"، "خلوتگاه راز" و "زمزمههای قلب من" روانه بازار نشر نموده است. البته این سه کتاب - که همگی مضامین عاشورایی و آیینی دارند- همه اشعار استاد حسان نیست؛ چرا که با خود عهد کرده در زمان حیاتش دیگر کتابی منتشر نکند.

در هفتمین جلسه "شب شاعر" با حضور و سخنرانی فرهیختگان و شاعرانی چون حاج علی انسانی، سعید حدادیان، علیرضا قزوه، حجتالاسلام محمدرضا زائری، محمدعلی مجاهدی (پروانه)، محمدمهدی سیار، عباس براتیپور، گلعلی بابایی و... از یک عمر تلاش استاد حبیب چایچیان (حسان) در سرودن اشعار مذهبی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

این نشست روز سهشنبه 5 آذر از ساعت 15، از طرف سازمان هنری رسانهای اوج در محل این سازمان به نشانی خیابان طالقانی، روبروی سینما فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی، شمارهی 98، نخلستان اوج برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار