دبیر همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه:

ظهور گروه‌‏های تکفیری و سلفی برای تفرقه در جهان اسلام است

دبیر همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه، ظهور گروه‏‌های تکفیری و سلفی را حربه نظام سلطه برای تفرقه در جهان اسلام معرفی کرد.
کد خبر: ۶۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ - 30January 2016

ظهور گروه‌‏های تکفیری و سلفی برای تفرقه در جهان اسلام است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ داود عامری در نشست شورای هماهنگی نهادها و سازمانهای همراه در برگزاری همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه اظهار داشت: نظام سلطه با ایجاد و مدیریت گروههای تکفیری و سلفی شرایط ناامن و خطرناکی را برای دنیا و به ویژه کشورهای اسلامی ایجاد کردهاند تا با این گونه فعالیتهای تروریستی و تخریبی چهره کشورهای تاثیرگذار و قدرتمند اسلامی را مخدوش کند.

در این نشست که نماینده تمامی ارگانها و سازمانهای شرکت کننده در همایش حضور داشتند، عامری تصریح کرد: با ظهور و بروز گروههای تروریستی که با اندیشه و تفکر تکفیری و حمایت صهیونیستها شکل گرفته است، نظام سلطه ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین جهان اسلام و کشورهای اسلامی را نشانه گرفت که متاسفانه با دنباله روی برخی رژیم های وابسته در منطقه، این نقشه شوم پیاده شد.

وی اضافه کرد: البته بخشی از جهان اسلام از جمله کشور عزیزمان ایران با هوشیاری در کنار ملت های مسلمان ایستاده و با مقابله واقعی با تروریسم امروز قهرمانان مبارزه با تروریسم هستند و در چنین شرایطی برگزاری همایشها و نشست های نخبگی و تلاش ها و برنامه های فرهنگی علمی میتواند دنیا را هر چه بیشتر با چهره واقعی و سیاستهای ترویج خشونت و نا آرامی آنان آشنا سازد.

دبیر همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه با بر شمردن ابعاد مختلف تروریسم، ترور اذهان و باورها را خطرناکترین نوع حرکت و عملیات گروههای تروریستی و تکفیری خواند که به دنبال یارگیری و تربیت نیروهایی با افکار و عقاید خود هستند تا با پیش بردن برنامههای تروریستی و ایجاد جو خشونت و رعب و وحشت در اقصی نقاط دنیا، به اهداف پلید خود دست یابند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در پایان ادامه داد: مسلما بعضی دولت ها با ملاحظات و منافعی که دارند، در راه مبارزه و مقابله با تروریسم و خشونت نمی توانند نقش تاثیرگذار و واقعی ایفا نمایند که در این شرایط بر نخبگان، اندیشمندان و سازمانهای مردم نهاد و جامعه دانشگاهی و مراکز علمی، فرهنگی و دینی جهان است که با همفکری و هماندیشی ضمن شناساندن چهره واقعی تروریسم و حامیان آنان به دنیا، اهداف و برنامه های شوم آنان را نیز به جامعه و افکار عمومی معرفی و خنثی نمایند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در پایان افزود: امروز در کنار مبارزه سخت با تروریسم و مقابله جدی با آنها برای حفظ امنیت جوامع انسانی و حفظ کرامت انسان ها که در معرفی تعرض و خشونت تروریسم کور قرار دارند؛ لازم است به صورت بنیادین و با کمک نخبگان فکری و اندیشه ورزان، ریشههای فکری تروریسم را نابود کرد.

نظر شما
پربیننده ها