تلاش نمایندگان ایالتی آریزونا برای وضع تحریم‌ علیه ایران

با وجود لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران نمایندگان آریزونای آمریکا در تلاشند خرید محصولات و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های طرف معامله با دولت ایران را ممنوع کنند.
کد خبر: ۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 30January 2016

تلاش نمایندگان ایالتی آریزونا برای وضع تحریم‌ علیه ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ بیش از 20 نماینده جمهوریخواه در مجلس ایالتی آریزونا خواستار آن هستند، تا این ایالت و دولتهای محلی را از هرگونه مراوده تجاری یا سرمایهگذاری در شرکتهایی که با دولت ایران تعاملات تجاری دارند، منع کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وِردِن نیوز، استیو مونته نگرو، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ایالت آریزونا طرح یک قانون را برای این اقدام علیه ایران ارائه کرده است. این طرح سرمایهگذاری در هر شرکت دارای مراودات تجاری با دولت کشورهایی که در یکم ژانویه 2015 یا بعد از آن توسط وزارت امور خارجه آمریکا حامیان تروریسم دولتی محسوب شدهاند را ممنوع اعلام میکنند.

وزارت امور خارجه آمریکا ایران، سودان و سوریه را بر اساس ادعاهایی که واشنگتن خود مطرح میکند، در فهرست حامیان تروریسم دولتی قرار داده است. کوبا دیگر کشوری بود که مدتی پیش در پی عادیسازی روابط با آمریکا از این فهرست حذف شد.

این طرح نگرانی زیادی را در میان سیستم بازنشستگی ایالت آریزونا ایجاد کرده است چرا که بیش از 3 میلیارد دلار سرمایهگذاری در شرکتهای خصوصی دارد.

از طرفی مالکیت بخشهایی از بسیاری از شرکتهای ایرانی، از صنعت نفت گرفته تا هواپیمای ایرانایر، در اختیار دولت ایران قرار دارد.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما، رییسجمهور آمریکا در ابتدای ماه ژانویه پس از آن که آژانس بینالمللی انرژی اتمی تاکید کرد ایران به تعهداتش طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است، همزمان با اجرایی شدن این توافق اغلب تحریمهای ایران را لغو کرد اما بر اساس قانون اساسی آمریکا، 30 ایالت این کشور میتوانند تحریمهایی جداگانه علیه افراد، موسسات و کشورهای خارجی وضع کنند که رییسجمهور با فرمان اجرایی قادر به متوقف کردن آنها نیست.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار