روایت هلاکت 34 تکفیری به دست یک شهید مدافع حرم

صبح امروز اعضای کنگره شهدای بسیج ورزشکاران با خانواده شهید ورزشکار مدافع حرم امیر لطفی دیدار کردند.
کد خبر: ۶۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ - 30January 2016

روایت هلاکت 34 تکفیری به دست یک شهید مدافع حرم

به گزارش گروه سایر رسانههای  دفاع پرس، در این دیدار سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج، مهندس کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، سردار آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران، سردار یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج و محمد علی صبور، رئیس فدراسیون ورزش سه گانه حضور داشتند.

در بخشی از این دیدار مادر شهید امیر لطفی در توصیف ویژگیهای این شهید گفت: او عشق به ائمه داشت، محبت خالص در وجودش موج میزد. متظاهر نبود و من خیلی از ایشان راضی هستم با وجود گذشت سه سال از درگذشت پدرش من هیچ گاه احساس تنهایی نکردم. همیشه به پاهایم بوسه میزد و میگفت مادر من بهشت را بوسه میزنم چون بهشت زیر پای مادران است.

برادر شهید در ادامه سخنان مادرش گفت: روح پدرم شاد شد، سرافراز شدیم. امیدوارم شهید در آن دنیا دست مار را هم بگیرد. من او را کامل نشناختم. برادرم همیشه در صحبت و برخورد و در کمال تواضع صحبت میکرد. در وصیتنامهاش هم از همه عذرخواهی کرده و خواسته حلالش کنند.

برادر شهید لطفی در ادامه به نحوه شهادت برادرش پرداخت و بیان کرد: چند بار درگیر شده بودند و زخمهای سطحی برداشته بود. خیلی از نظر بدنی و قوای جسمانی آماده بود، در یکی از درگیریها از روی دیوار یک و نیم متر پریده بود و با یک عملیات شجاعانه و مثال زدنی انفرادی تمام اعضای گروه را از محاصره تکفیریها نجات داده بود.

وی ادامه داد: در روز شهادت برادرم، ایشان با یک بلدراه همراه میشوند. هدف، خانه بالای تپه بود که سمت چپش باغ زیتون است که به گفته بلدچی نقطهای استراتژیک بود که نباید سقوط میکرد. با وجود کمبود آب و غذا و مهمات، امیر و چهار نفر دیگر به بالای تپه به سمت خانه رفتند. حقیقتا امیر آدم پای کاری بود.

برادر شهید در تشریح بیشتر واقعه خاطرنشان کرد: به محض ورود به حیاط خانه، نفر جلوی امیر از ناحیه قلب مورد هدف تک تیراندازهای تروریست تکفیری قرار میگیرد و زمین میخورد. همرزم امیر زنده میماند و برخلاف توصیههای همرزمانش مبنی خطرناک بودن این کار اما امیر به کمک همرزم خود رفته و اورا از تیررس تکتیراندازهای تکفیری نجات میدهد که در این کار خود او از ناحیه سر مورد هدف تکتیرانداز تکفیری قرار میگیرد و دچار جراحت سطحی میشود.

لطفی تصریح کرد: در ادامه، تکفیریها از سه طرف به خانه حمله ور میشوند و امیر به تنهایی از یک اتاق بدون پنجره، یک طرف را پوشش میدهد و به گفته شاهدان عینی با خواندن رجزهایی همچون «نحن حیدریه نحن قوّه حیدریه، نحن شیعه علی ابن ابی طالب» بالغ بر 34 نفر از تکفیریها را به هلاکت رساند تا اینکه تکفیریها به پشت درب اتاق سنگر ایشان میرسند و یک نارنجک به داخل اتاق پرتاب میکنند ولی برادرم نارنجک اول را به سمت خود تروریستها بازپرتاب میکند. اما با انفجار نارنجک دوم، ایشان به درجه رفیع شهادت و آرزوی خود نائل میآید.

در ادامه این دیدار سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی خطاب به خانواده شهید گفت: شما با خدا معامله کردید و پیش خدای متعال و پیامبر اکرم (ص )و ائمه (ع) رو سفید هستید.

فضلی ادامه داد: امروز اگر جوانان همت نمیکردند خدا میداند چه بر سراسلام میآمد.تاثیر شهدای امروز بیشتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، چون در زمان حمله عراق به ایران، امام خمینی (ره) حاضر بودند و حکم دفاع از اسلام و خاک ایران بود اما امروز یک شرایط خاصتر و ممتازتری است و جوانان همچون شهید لطفی برد بصیرتشان خارج از مرزهاست؛ وجود چنین جوانانی حاصل روزی حلال و شیر طیب و طاهر است که خودشان را مهیا شهادت در راه اسلام می کنند.

همچنین مهندس کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید مدافع حرم امیر لطفی گفت: شهدا در امتحانات سخت پیروز شدند و امتحان خود را به خوبی پس دادند. ان شاءالله که ما نیز با تأسی از شهدا بتوانیم امروز در امتحانات پیش رو مانند مساله مهم انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی سرافراز بیرون آییم.

اهدای عکسی اختصاصی در پایان مراسم به مادر شهید نیز از حواشی این دیدار معنوی بود؛ این عکس که توسط یکی از خبرگزاریهای کشور از شهید لطفی در سوریه گرفته شده بود به مادر شهید اهدا شد.

در پایان این مراسم نیز لوح تقدیر به همراه یادبود توسط سردار فضلی و مهندس هاشمی به خانواده شهید اهداء شد.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها