یادی از سرلشکر سلیمی-2/

همراه آقا در لشکر خوبان

آیت الله خامنه‌ای سال 67 و پس از عملیات مرصاد به پادگان لشکر 31 عاشورا(لشکر خوبان) رفتند. در این دیدار یک امیر ارتشی ایشان را همراهی می‌کرد. او امیر "محمد سلیمی" بود.
کد خبر: ۶۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ - 31January 2016

همراه آقا در لشکر خوبان

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار امین شریعتی فرمانده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس میگوید: حضرت آیت الله خامنهای در دوران دفاع مقدس، 2 بار در جمع رزمندگان لشکر 31 عاشورا حضور یافت. بار دوم بعد از قبول قطعنامه و در سال 67 بود.

در این دیدار، یک فرمانده ارتشی حضرت آیت الله خامنهای را همراهی میکرد. او امیر محمد سلیمی بود.

"بهزاد پروین قدس" عکاس و رزمنده لشکر 31 عاشورا در رابطه با خاطرهی آن روز میگوید: «من داشتم به پادگان فرماندهی میرفتم که متوجه شدم مجموعه ماشینهایی وارد لشکر شدند. سرعت را کم کردم تا غبار جاده بخوابد و ماشینها بتوانند از ما سبقت بگیرند. از آینه نگاه میکردم که متوجه شدم در ماشین اولی آقای خامنهای نشستهاند. من راهنما زدم که بفرمایید جلو؛ آقا قبول نکردند و اشاره کردند که به مسیر خود ادامه بدهیم. بعد که به محل پادگان فرماندهی رسیدیم، خدمت آقا رفتیم و سلام و احوالپرسی کردیم.

به فرماندهی گردان ما خبر دادند که امشب با توجه به حضور آقای خامنهای، بچههای ردههای بالای فرماندهی برای جلسه به حسینیهی فرماندهی بیایند. من هم با دوربینم رفتم. وارد حسینیه که شدم، دیدم آقا نشستهاند و در کنار ایشان هم سرلشکر سلیمی حضور دارد. دو روز به تاسوعای حسینی مانده بود. شام را خوردیم و بعد از آن مراسم عزاداری شروع شد. بچهها کنار آقا حلقهی عزاداری تشکیل دادند و شروع به سینهزنی کردند. آقا هم سینهزنی میکردند که من از این لحظات چند عکس گرفتم.

پس از اتمام عزاداری آقا یک مقداری دربارهی سیره و تاریخ اهل بیت علیهمالسلام صحبت کردند و گفتند که من از این عزاداری سیر نشدم. فرمودند: من میروم منطقه و اگر فرصت شد، روز تاسوعا برمیگردم. روز تاسوعا ایشان مجدداً به پادگان شهید باکری برگشتند.»


نفر اول از راست: مرحوم سرلشکر محمد سلیمی، ناشناس، ناشناس، آیت الله خامنهای و سردار امین شریعتی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها