سردار عصار در گفت‌و‌گو با دفاع پرس خبر داد؛

تدوین برنامه‌های اجرایی برای تقویت بحث نرم‌افزاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در خصوص تقویت بحث نرم افزاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های عملیاتی زیادی مدون و مصوب شده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ - 01February 2016

تدوین برنامه‌های اجرایی برای تقویت بحث نرم‌افزاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سردار "محمدتقی عصار" معاون هماهنگ کننده و امور استانهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با فعالیتهای سخت افزاری و نرم افزاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: با وجود آنکه کارهای انجام شده در این بنیاد خوب و زیاد بوده و وضعیتمان نسبت به گذشته بهتر شده است اما با هدف مورد نظر در بحث نرم افزاری و سخت افزاری فاصله بسیاری داریم. لذا باید سالها کار کنیم تا به نقطه هدف موردنظرمان برسیم و بتوانیم گفتمان دفاع مقدس را فراگیر و به نسل جوان و نسلهای بعدی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در بحث نرمافزار مانند تولید کتاب و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. همچنین در این بحث ما باید از برخی مسیرهای میانبر مانند شبکههای نوین اجتماعی و اینترنت و سایر روشهای متداول استفاده کنیم.

سردار عصار گفت: در بحثهای نرمافزاری باید هدفگذاری عملیاتی انجام شود. به طور مثال در خبرگزاری دفاع مقدس کارهای زیادی انجام شده است اما نیازمند خبرگزاری فعال، به روز و شناخته شده هستیم.

وی در خصوص همکاری هنرمندان و اهل فکر و قلم با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: ما با یک فضای بسیار گسترده و متنوع و دور از خودمان مواجه هستیم. به طور مثال در بخش کتاب شاید برخی از بزرگان نویسندگی از ما دور باشند اما ما مسئولیت داریم که از توان و ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم.

سردار عصار تاکید کرد: در خصوص تقویت بحث نرم افزاری برنامههای عملیاتی زیادی مصوب و مدون شده است. برنامهها نیز بسیار گسترده و جدی هستند که باید تمام مسئولین در عملیاتی شدن آن نقش داشته باشند. بنده نیز به عنوان معاون هماهنگ کننده بنیاد پیگیر اجرای این برنامهها هستم. این برنامهها موثر، زمانبر و نیازمند انرژی زیاد است.

وی درباره راهیان نور نیز گفت: در سال 92 و سال 93 اعضای ستاد مرکزی راهیان نور با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دیدار کردند. نتایج دیدار با رهبر معظم انقلاب، تدوین راهبرد و سیاستهای راهیان نور بود که در ادامه راه، مسیر را برای ما مشخص کرد. دیدار با رئیس جمهور نیز موجب شد تا دولت حمایت بسیار خوبی از حرکت راهیان نور داشته باشد. در بحث راهیان نور باید تلاش داشته باشیم تا هرسال پرشورتر از سالهای گذشته این حرکت فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار