علی‌پور دهاقانی به دفاع مقدس خبر داد؛

گردآوری وصایای شهدای دهاقان در "دوازده گفتمان"

وصایای بیش از 360 شهید دهاقانی در کتاب "دوازده گفتمان؛ وصایای شهدای شهرستان دهاقان" به رشته تحریر در آمد.
کد خبر: ۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱ - 27November 2013

گردآوری وصایای شهدای دهاقان در

فاطمه علیپور دهاقانی در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اهمیت پرداختن به وصیتنامه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: با تأمل در این سخن حضرت امام(ره) در صحیفه نور که میفرمایند: "این وصیت نامههایی را که این عزیزان مینویسند، مطالعه کنید و از اینها قدری تعلیم و تعلم پیدا کنید" میتوان به اهمیت پرداختن به این موضوع پی برد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه این موضوع از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: کتاب "دوازده گفتمان، وصایای شهدای شهرستان دهاقان" کاری گروهی است که وصایای 360 نفر از شهیدان گلگون کفن این شهرستان را دربردارد و جمعآوری و نگارش آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

علیپور دهاقانی با بیان اینکه نگارش کتاب باید با توجه به ذائقه مخاطب باشد، خاطرنشان کرد: در این کتاب نیز با عنایت به اینکه نسل نوجوان و جوان امروز به دنبال نکاتی کوتاه و پندآموز هستند و کمتر حوصله خواندن مطالب طولانی را دارند، وصیتنامه شهدا در موضوعات مختلف و کوتاه دستهبندی و جای داده شدهاند.

وی در ادامه بیان داشت: نکات روانشناسی بسیاری در کل این کتاب از شیوه نگارش و ترتیب بخشها تا طراحی جلد کتاب صورت گرفته است تا بتواند به هدف نگارش کتاب جامه عمل بپوشاند.

این نویسنده دهاقانی تاکید کرد: این کتاب در 12 بخش که شامل بخش اول ولایت فقیه و امام خمینی (ره) و خط امام، بخش دوم حفظ وحدت و یکپارچگی، بخش سوم حضور در صحنههای اجتماع، بخش چهارم حفظ عفاف و حجاب، بخش پنجم اهمیت جوانی - علم و دانش و ورزش و فعالیتهای فرهنگی، بخش ششم خانواده - همسر - فرزندان، بخش هفتم حفظ نظام، بخش هشتم جهاد و جنگ، بخش نهم شهادت، بخش دهم منافقین، بخش یازدهم بصیرت، بخش دوازدهم مناجات و دل نوشتهها به رشته تحریر در آمده است.

علیپور دهاقانی اظهار داشت: وصیتنامههای ذکر شده در این کتاب بر اساس اصل وصیتنامههای شهدا موجود در دفتر حفظ آثار و اسناد بنیاد شهید استان اصفهان، جمع آوری گردیده است و تعدادی از شهدا نیز که فاقد وصیتنامه بوده اسامی آنان در قسمت آغازین کتاب به رسم ادب و احترام یاد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری خانوادههای معظم شهدا در نگارش این کتاب بسیار تأثیر گذار بوده است، بیان داشت: این کتاب با همکاری و تعامل مسئولان فرهنگی اداره بنیاد شهید و سپاه پاسداران شهرستان دهاقان به چاپ رسیده است و تا پایان هفته جاری از سوی انتشارات ستارگان درخشان استان اصفهان در اختیار مخاطبین فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار خواهد گرفت.

علیپور دهاقانی در پایان گفت: امیدوارم با نگارش این کتاب گامی بزرگ در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه حق برداشته باشم، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار