یونسی، در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی حفظ آثار مازندران، مطرح کرد:

تشکیل اتاق فکر دفاع مقدس در مازندران/ اعتبار ویژه در بخش دفاع مقدس تخصیص داده می‌شود

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران خواستار تشکیل اتاق فکر دفاع مقدس در استان مازندران شد و گفت: در این اتاق فکر از همه ظرفیت های فرهنگی اجتماعی اعم از هنرمندان، علما و روحانیون، اساتید دانشگاه ها، جوانان و افراد متعهد استان بهره گرفته شود.
کد خبر: ۶۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ - 01February 2016

تشکیل اتاق فکر دفاع مقدس در مازندران/ اعتبار ویژه در بخش دفاع مقدس تخصیص داده می‌شود

به گزارش دفاع پرس از استان مازندران، دکتر علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران، درجلسه کمیته فرهنگی  شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران که در استانداری برگزار شد، گفت: جان مایه همه حرکتهای اجتماعی و فعالیتهای انسانی بر پایه فرهنگ است.

 وی با بیان اینکه با وجود فرهنگ، زیباییهای عدالت، طهارت، ایمان، عزت نفس و گرایش به خدا ظهور و بروز پیدا میکند، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ هر چه هزینه کنیم، به سرمایه افزوده خواهد شد و در بخش دفاع مقدس باید به صورت ویژه اعتبار اختصاص داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: جامعه ما به نشاط و پویایی نیاز دارد و برای ایجاد نشاط باید به تدوین برنامههای فرهنگی روی بیاوریم.

دکتر یونسی نمونه بارز تجلی فرهنگ را در دهه مبارک فجر دانست و افزود: انقلاب اسلامی که تنها انقلاب فرهنگی جهان است در این ایام به نتیجه رسید.

 معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه ۲۲ بهمن تجلی بارز پیروزی حق بر باطل است، بیان کرد: به مناسبت سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی بیش از هزار برنامه فرهنگی در سطح استان برنامه ریزی شده که از جمله آن برگزاری جشن باشکوه انقلاب در فرودگاه است.

وی در ادامه بیان کرد: مردم باشکوهترین تجلی حضور را در ۲۲ بهمن به نمایش خواهند گذاشت.

دکتر یونسی در بخش دیگر سخنان خود از رزمندگان دفاع مقدس به عنوان تاریخ مستند جنگ یاد کرد  و آنها را بایگانی همواره گشوده صحنههای بی بدیل نبرد حق علیه باطل دانست.

وی همچنین کسانی که در صحنه انقلاب نقش آفرینی کردند را سرمایههای ارزشمندی دانست که باید در این ایام از وجودشان بهره گیریم و قدر و منزلتشان را بدانیم.

 دکتر یونسی به آرامش با فضیلت در زندگی اشاره کرد و گفت: اساسیترین حرکتی که جامعه را به این سمت سوق میدهد کار فرهنگی است.

وی از ماهوارهها و امواج باز به عنوان ابزارهای دشمن یاد کرد و گفت: دشمن از این طریق گنجهای بی پایان اسلام  و ارزشهایی که در جان انقلاب است را نشانه گرفت.

دکتر یونسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد قرارگاه فرهنگی، اظهار کرد: با بهره گیری از این مقوله میتوانیم جامعه و مخصوصاً نسل جوانمان را واکسینه کنیم.

 معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران  ده هزار و چهارصد شهید استان مازندران را پرچمداران شرافت و آزادگی دانست و بیان کرد: باید از این دریای بی پایان زیباییهایی که در فکر و عمل و بیان و پیام و مجاهداتهای شان است به جامعه بنوشانیم.

وی در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکر دفاع مقدس در استان مازندران شد و افزود: در این اتاق فکر از همه ظرفیتهای فرهنگی اجتماعی اعم از هنرمندان، علما و روحانیون، اساتید دانشگاهها، جوانان و افراد متعهد استان بهره گرفته شود.

دکتر یونسی اظهار کرد: در اتاق فکر دفاع مقدس به حقایقی که گویای حقیقت تاریخ است و به دور از غلو و اغراق است پرداخته شود.

وی با بیان اینکه انجام کار ماندگار در حوزه فرهنگ، ذائقه نسل جوان را سیراب کنیم، افزود: باید از همه مرحلههای هنر که در جان و باطن آدم است بیشتر بهره بگیریم.

وی یادآور شد: زمینه تدوین آثار ماندگار در حوزه دفاع مقدس فراهم شود و از طرفی برای انتقال مناسب اقدامات انجامشده در دوران نبرد با دشمن باید ذائقه نسل جوان نیز بهخوبی شناسایی شود.

دکتر یونسی با بیان اینکه این اقدام در ابتدای راه بسیار سخت و طاقتفرسا است، گفت: برای تهیه کار ماندگار نیاز به بهرهگیری از ظرفیت فرهنگی و هنری مناسب استان داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار