ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل پرچم ایران به آب‌های عربستان و بحرین

عربستان سعودی و بحرین در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود ورود کشتی‌های حامل پرچم ایران را به مرزهای آبی‌شان ممنوع کردند.
کد خبر: ۶۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ - 02February 2016

ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل پرچم ایران به آب‌های عربستان و بحرین

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری مری تایم نیوز، عربستان سعودی و بحرین پس از آن که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند ورود و عملیات کشتیهایی که پرچم ایران را حمل میکنند به آبهای ملی خود و بندرگاههایشان را ممنوع کردهاند. بحرین همچنین کشتیهای باری که قرار بوده است عازم بنادر ایران شوند را از این کار منع کرده اما عربستان تاکنون چنین محدودیتی را اعمال نکرده است.

دو کشور قراردادهای بسته شده با کشتیهای در حال تردد با پرچم ایران را متوقف کردهاند. هر چند این محدودیتها آسیب چندانی به مبادلات تجاری با ایران وارد نخواهد کرد چرا که ایران در دوران تحریم نیز با چنین محدودیتهایی مواجه بوده که این دو کشور عربی از آن پیروزی میکردهاند. دولت عربستان با صدور بیانیهای اعلام کرد: اعضا و مشتریانی که با کشتی در خاورمیانه تجارت میکنند باید توجه داشته باشند که از نزدیک با سازمانهای داخلی یا مقامات بندری در ارتباط باشند تا در هر گونه مقررات پیش از رسیدن به بنادر اطلاع کسب کنند.

بر اساس این گزارش، ارتباط میان ایران و عربستان پس از آن با تنش روبهرو شد که معترضان ایرانی برای انتقاد به اعدام شیخ باقرالنمر، رهبر شیعیان عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران دست به تجمع زدند که به بروز خساراتی به ساختمان سفارتخانه منجر شد، عربستان سپس تمام روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. بحرین و سودان دیگر کشورهایی بودند که در پیروی از سعودی روابط خود را با تهران قطع کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار