یک روزنامه مصری:

ایران الگویی است که کشورهای عربی باید بدان اقتداء کنند

یک روزنامه مصری با اشاره به توافق هسته‌ای و اجرای برجام نوشت: ایران ثابت کرد که می‌تواند تا با رویکرد حرفه‌یی و هوشمندانه در عرصه‌های مختلف گام بردارد و از تنگناها و گردنه‌ها عبور کند و به توافقی مورد رضایت دولت و مردم خود دست پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ - 02February 2016

ایران الگویی است که کشورهای عربی باید بدان اقتداء کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ روزنامه الوفد در مقالهای به قلم «سناء السعید » با عنوان «پیروزی با برقراری پلهای ارتباط» با توصیف آغاز اجرای توافق اتمی و رفع تحریمهای تحمیلی بر ایران بهعنوان نقطه عطف بزرگ از مرحله جدیدی برای ایران، بر عمق تاثیرات مثبت اجرای این توافق تاکید کرده و نوشت: اجرایی شدن این توافق یکبار دیگر قدرت و اقتدار ایران را برای تحقق اهدافش به اثبات رساند. ایرانی که هرگز دست از اصول خود نکشید و از حقوق مسلم خود دست برنداشت و حتی با محاصره و تحریم هم تضعیف نشد.

در ادامه این مقاله آمده است: ایرانی وارد ماراتن مذاکراتی سخت با شش قدرت جهانی شد و با بهدست آوردن خواستههایش از این مذاکرات پیروز خارج شد و هرگز در مقابل این قدرتها سرخم نکرد و با اراده قوی توانست تا به آن چه میخواست دست یابد و کشورهای بزرگ مجبور شدند تا در نهایت سر تعظیم و تسلیم در مقابل ایران فرود آورند.

در ادامه مقاله سناء السعید آمده است: ایران ثابت کرد که می تواند تا با رویکرد حرفهیی و هوشمندانه در عرصههای مختلف گام بردارد و از تنگناها و گردنهها عبور کند و به توافقی مورد رضایت دولت و مردم خود دست پیدا کند و نه تنها به داراییهای توقیف شدهاش در خارج دست پیدا کرد، بلکه همچنان توانمندی انرژی صلحآمیز اتمیاش ادامه خواهد داد و از توانمندی موشکی نظامی خود نیز محافظت خواهد کرد و دروازههای فروش روزانه نیم میلیون بشکه نفت را به روی خود گشود.

نویسنده این مقاله با اشاره به سفر اروپایی رییسجمهور کشورمان به ایتالیا و فرانسه و انعقاد قرادادهای چندین میلیاردی با شرکتهای اروپایی تاکید کرد: بدون شک بعد از این جهش سیاسی و اقتصادی، شاهد تقویت نقش و نفوذ فزاینده ایران در منطقه همراه با قدرت و اقتدار در کلیه عرصهها خواهیم بود. این اراده قوی است که ایران را به آن چه میخواست، رساند و بنابراین ایران به الگویی زنده برای همه کسانی تبدیل شد که به دنبال موفقیت و پیشرفت هستند، الگویی که کشورهای عربی باید بدان اقتداء کنند و برای دستیابی به این چنین پشرفت و دستاوردی جای پای ایران بگذارند. اما آیا با این اراده خشک و راکد، کشورهای عربی میتوانند دستاوردی داشته باشند و آیا معجزهای رخ خواهد داد...؟

نظر شما
پربیننده ها