رضایی در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران اظهار کرد؛

خون شهدا مایه اقتدار و ایستادگی مردم ایران اسلامی است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: اگر امروز ایران در تمامی عرصه ها در میان کشورهای دنیا حرفی برای گفتن دارد حاصل خون شهدا، استقامت و ایستادگی مردم ایران اسلامی و رهبری شجاعاته مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 03February 2016

خون شهدا مایه اقتدار و ایستادگی مردم ایران اسلامی است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، صبح امروز عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران که در دبیرستان دخترانه شاهد و ایثارگر در ساری برگزار شد، گفت: حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان، ثمره خون شهیدان است.

وی افزود: امام خمینی (ره) با هدایتگری، روح عزت طلبی، استقلال و خودباوری را در مردم ما زنده و نهادینه کرد.

رضایی تصریح کرد: ایام دهه مبارک فجر فرصتی است تا یاد امام عظیم الشان و انسانهای وارستهای که در بیرق امام راحل جانفشانی و از خودگذشتگی کرده، گرامی بداریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درجهان ثمره خون شهیدان است، افزود: اگر امروز ایران در تمامی عرصهها در میان کشورهای دنیا حرفی برای گفتن دارد حاصل خون شهدا، استقامت و ایستادگی مردم ایران اسلامی و رهبری شجاعانه مقام معظم رهبری  است.

رضایی با بیان اینکه تجلیل از شهیدان یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی و آشنا کردن دانش آموزان به ویژه نسل جوان به اهداف و آرمان شهدا، بهترین راه اشاعه، ترویج و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به اینکه شهدا را به خوبی به جامعه معرفی نماییم گفت: شما دانش آموزان باید از طریق پژوهش در حوزه ایثار و شهادت و مطالعه وصیت نامه شهدا، فقط به دنبال هدف شهدا که همانا عدم تعلق خاطر به دنیاپرستی، ولایت پذیری، استقرار حکومت دینی، پیاده کردن فرهنگ اسلامی، احیای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر، دشمن ستیزی بوده، باشیم.

رضایی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان اشاعه دهنده و مروجین اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در خود، خانواده و جامعه بشمار میروید.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعهای که فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری در آن نهادینه گردد از تمامی گردنههای سخت عبور خواهد کرد لذا ما باید از این میراث بزرگ مراقبت و محافظت کرده و از آن فاصله نگیریم.

رضایی اظهار داشت: همان گونه که رمز موفقیت شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، تبعیت از امام خمینی (ره) بود امروز نیز در ادامه آن تفکر، باید از رهبری معظم پیروی نماییم.

وی در پایان از زحمات و تلاش مدیرکل آموزش و پرورش استان در برگزاری یادواره ۲۰۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان قدردانی کرد.

یادآورمی شود یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی با محوریت شهید شاخص نورمحمد رضادوست برگزارگردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار