شب های تهران در چراغانی سینما /جشنواره ای به طعم آبنبات چوبی با چاشنی بادیگارد

حال این روزهای سینمای ایران همزمان با دهه فجر و در سال تحویل هنر هفتم کشورمان خوب است، سینماها چراغانی است و خیل جمعیت و مخاطبان عام که شاید در طول سال، سالن ها را جز در اتفاقی نادر، به فراموشی سپرده اند، در این شب های نه چندان سرد حال و هوای دیگری بخشیدند.
کد خبر: ۶۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ - 04February 2016

شب های تهران در چراغانی سینما /جشنواره ای به طعم آبنبات چوبی با چاشنی بادیگارد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،این روزها سینمای ایران حال و هوای دیگری دارد و از آغاز سال تحویل سینمای ایران دو روز گذشته است. روزهای پرحاشیه، جذاب با چاشنی فیلم های متعدد.

در دو روز گذشته از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، فضای شهر آغشته به هنر هفتم بوده و با توجه به روزهای پایانی هفته، التهاب سینما دوستان در سینماهای سطح شهر بیش از پیش به چشم می آید. از بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگداشت رضا کیانیان، مهدی فخیم زاده، رویا تیموریان و مهدی دادگو تا پوستر متفاوت جشنواره با تصویری از مرحوم خسرو شکیبایی گواه آذین شهر به احترام سینمای ایران است.

صف های ایجاد شده در برابر گیشه برخی سینماها و رسیدن برخی فیلم به سانس های ویژه حال و هوای دیگری را برای سینما رقم زده است. حضور فیلمسازان متعدد و نام آشنا در کنار آثار قابل توجه فیلمسازان جوان بار دیگر پیوند مردم و سینما را برقرار کرده و گویا جشن آشتی کنان مردم با سینما همزمان با سرآغاز سال نوی هنر هفتم در کشورمان آغاز شده است.

در کنار سینماهای سطح شهر، برای نخستین بار کاخ مردمی جشنواره برپا شده و این روزها پردیس سینمایی ملت شاهد انبوهی از علاقه مندان به سینما است که به دلیل احترام به هنرمندان و سینماگران و برای حضور در فرش قرمز جشنواره و گرفتن عکس یادگاری در این پردیس سینمایی حضور یافته اند.

کاخ مردمی چهارشنبه شب میزبان خانه ای در خیابان چهل و یکم از حمیدرضا قربانی، مالاریا به کارگردانی پرویز شهبازی و رسوایی 2 به کارگردانی مسعود ده نمکی بود.

همچنین فیلم های سینمایی قیچی از کریم لک زاده، خماری به کارگردانی داریوش غذبانی، بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، من از سهیل بیرقی، امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی، اژدها وارد می شود به کارگردانی مانی حقیقی، آخرین بار کی سحر را دیدی؟ از فرزاد موتمن، ابد و یک روز، به کارگردانی سعید روستایی، نیمه شب اتفاق افتاد از تینا پاکروان، آبنبات چوبی محمد حسین فرح بخش در سالن های مختلف پردیس سینمایی کورش همچون لاله زار، گراندسینما، فاروس و خورشید نو نمایش داده شدند.

به دنیا آمدن محسن از عبدالوهاب، پل خواب اکتای براهنی، کفشهایم کو؟ کیومرث پوراحمد و نقطه کور مهدی گلستانه، لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان، متولد 65 از مجید توکلی، گاهی به کارگردانی محمدرضا رحمانی، در مسیر باران از حامد کاتبی.

جشن تولد به کارگردانی عباس لاجوردی، عادت نمیکنیم از ابراهیم ابراهیمیان، دلبری به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری، ایستاده در غبار از محمد حسین مهدویان، مالاریا پرویز شهبازی، رسوایی 2 از مسعود ده نمکی، من به کارگردانی سهیل بیرقی.

امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی و بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا نیز در سینما آزادی و در سالن هایی همچون شهر قصه، شهر فرنگ و شهر هنر و شهر هفتم به نمایش عمومی رسیدند.

در دیگر سینماهای تهران از جمله سینما جوان، سینما فردوس، سینما فرهنگ، ماندا، کیان و بهمن نیز فیلم هایی همچون هفت ماهگی، نیمه شب اتفاق افتاد، بارکد زاپاس، لاک قرمز چهارشنبه و اژدها وارد می شود به نمایش عمومی رسید.

استقبال مخاطبان از آثار یاد شده در شامگاه چهارشنبه موجب شد نمایش برخی آثار به سانس فوق العاده برسد. بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا، در سانس 24 سینماآزادی، 23:30 پردیس سینمایی کوروش، سانس24 سینما فرهنگ و سانس 23 پردیس سینمایی پرشین کرج به اکران فوق العاده رسید تا این اثر سینمایی رکورددار سانس فوق العاده شود.

فیلم های بارکد به کارگردانی مصطفی کیایی، ابد و یک روز ساخته سعید روستایی و لانتوری ساخته رضا درمیشیان به ترتیب در سانس 23 و 24 دو سالن از پردیس کورش و سانس 23 و 30 دقیقه پردیس چهارسو سانس فوق العاده در نظر گرفته شد.

اما از روز پنجشنبه نیز جشنواره فیلم فجر در کاخ مردمی میزبان 8 انیمیشن سینمایی خواهد بود و این برای نخستین بار است که این تعداد انیمیشن در جشنواره به صورت مجزا به اکران می رسند.

«در مسیر باران»ساخته حامد کاتبی، «پادشاه آب»اثر مجید اسماعیلی، «فهرست مقدس»ساخته محمد امین همدانی، «کله آهنی»به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی، «ناسور»به کارگردانی کیانوش دالوند، «بازمانده»به کارگردانی احسان طاهری،
«قلب خورشید»به کارگردانی احمد علمداری و «نبرد خلیج فارس 2»به کارگردانی فرهاد عظیما عنوان آثار انیمیشنی است که از روز پنجشنبه به نمایش می رسد.

در کنار این اتفاقات در بخش مستند نیز خانه هنرمندان میزبان علاقه مندان به این نوع آثار است و مستند های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هر روز دو سانس در خانه هنرمندان به نمایش در می آید.
«رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربان چهارشنبه در خانه هنرمندان نمایش داده شد.

با توجه به استقبال مخاطبان، باید در انتظار بود و دید که در انتها مخاطبان کدام فیلم را شایسته سیمرغ می دانند.

بر اساس اعلام خانه سینما به عنوان مرجع اخذ آرای مردمی و پس از کسب 10 هزار و 410 رای برای فیلم های بخش سودای سیمرغ، ابد و یک روز، اژدها وارد می شود، ایستاده در غبار، بارکد و لانتوری بیشترین رای را در میان مخاطبان بدست آورده اند و باید در انتظار بود و دید در روزهای آتی سیمرغ بلورین فیلم از نگاه مخاطبان بر کدام فیلم سایه می اندازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار