حجت‌الاسلام قاسمیان در مراسم اربعین شهادت شهید اسدالهی :

اندیشۀ مدافعان حرم اندیشۀ صدور انقلاب است

حجت الاسلام قاسمیان گفت: دشمن در این برهه از زمان به خوبی متوجه شده است که باید نقطۀ و محوریت ولایت فقیه را مورد هدف قرار دهد و اگر به این مهم برسد، به همه چیز رسیده است یعنی اگر بتواند مردم را نسبت به ولایت فقیه بدبین کند، به هدفی بزرگ رسیده است.
کد خبر: ۶۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ - 05February 2016

اندیشۀ مدافعان حرم اندیشۀ صدور انقلاب است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اربعین شهادت " شهید حمیدرضا اسدالهی" به همراه سالروز شهید محمد هادی ذوالفقاری، از مدافعان حرم شب گذشته در مسجد موسی بن جعفر (ع) تهران با حضور خانوادۀ شهداء و مردم شهیدپرور کشورمان برگزار شد.

در این مراسم، یکی از رزمندگان مقاومت لبنان و از دوستان و همسنگران شهید اسدالهی با بیان نکاتی از نحوه آشنایی خود با این شهید اظهار داشت: آشنایی ما با ایشان به پنج سال گذشته بر میگردد و در این لحظه لازم میدانم شهادت حمیدرضا را به خانواده و ملت ایران به دلیل بهره مندی از وجود چنین جوانان انقلابی و حزب اللهی تبریک عرض کنم که محبوب قلوب همگی ما بود.

وی افزود: همچنین از مقام معظم رهبری بسیار تشکر میکنیم که درایت نورانی ایشان به اذن الهی موجب شد تا بسیاری از جوانان در این برهه از زمان اینگونه و حسینیوار در مقابل جبهۀ کفر قرار بگیرند.

این مجاهد لبنانی اظهار داشت: وقتی به همراه شهید اسدالهی بر سرِ مزار شهید عماد مغنیه رفتیم، فرصت مناسبی فراهم شد تا به پای صحبتهای حمیدرضا بنشینم و آنجا بود که اوج علاقه و دغدغۀ فکری او در رسیدن به اهداف والایش را توانستم تا حدودی درک کنم و این شهیدان با این نگاه نورانی افتخاری برای ما و شما هستند.

 

در ادامه این مراسم، حجتالإسلام قاسمیان با بیان اینکه مهمترین ویژگی شهید اسدالهی مجاهدت و خستگی ناپدیری او در حرکت به سمت اهداف الهی اش بود، اظهار داشت: حمیدرضا به هرجایی که رفت، ردپایی از خود بجا گذاشت تا اینکه مادر شهید مغنیه او را شایستۀ شهادت بیان میکند و حتی پدر سید حسن نصرالله از فضایل این شهید میگوید و این نشان از این دارد که او بیقرار بوده و بیقرار نیز زیسته است.

وی با اشاره به این جمله از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در نسل سومیها چیزیهای است که در نسل اولیهای انقلاب نیست، تصریح کرد: گاهی اوقات نسل سوم جلوتر از نسلهای قبلی با بصیرت، تفکر، تلاش و نگاه جهانی در حال حرکتاند که تمام اینها را مدیون مقام معظم رهبری هستیم.

حجتالاسلام قاسمیان تأکید کرد: اگر قرار بود نگرش انقلاب و سیاستهای کلی توسط دولتها و مجالس پیگیری شود، از عزت اسلامی و انقلاب چیزی باقی نمیماند و هر کسی این ارزشهای انقلاب را به سویی میکشید و دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند و صرفاً انقلابی زخمی باقی میماند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در این برهه از زمان به خوبی متوجه شده است که باید نقطۀ و محوریت و ولایت فقیه را مورد هدف قرار دهد و اگر به این مهم برسد، به همه چیز رسیده است یعنی اگر بتواند مردم را نسبت به ولایت فقیه بدبین کند، به هدفی بزرگ رسیده است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: عزتی که این روزها در حال شکلگیری است، در ابعاد بین المللی است و امیدوارم به سمت نبردهای پایانی و نبرد با صهیونیستها حرکت کنیم، این در حالی است که امروزه آنان خود به میدان نیامدند و دست نشانده هایشان را به میدان فرستاده اند.

حجتالاسلام قاسمیان با بیان اینکه امروزه عنصر ولایت در منطقه قد بلند کرده است، اظهار داشت: بسیاری مقام معظم رهبری را نماد ولایت و آن چیزی که باید حول آن چنگ بزنند، میپندارند و اسدالهیها در این راه قدم گذاشتند؛ اینها دفاع از حرم نیست، بلکه "دفاع از حریم انقلاب اسلامی" است، بلکه اندیشۀ تمام مدافعان، اندیشۀ صدور انقلاب است.

وی با بیان اینکه شهید اسدالهی هر کاری میکرد تا برای ولایت امام زمان (ع) چیزی کم نداشته باشد، تصریح کرد: اگر میدید لازم است به زبان عربی تسلط داشته باشد، میرفت و میآموخت، اگر لازم است لهجۀ سوریهای و لبنانی بیاموزد، میرفت و میآموخت، لازم است از جهت علمی تقویت شوم؟ میشوم، لازم است آموزشهای پزشکی ببینم؟ میروم و یاد خواهم گرفت تا برای مولایم مهدی (ع) بیشترین خاصیت را داشته باشم.

حجتالإسلام قاسمیان اظهار داشت: این شهدا کسانی هستند که پرچم و پیام انقلاب را به درستی از نسل قبلشان دریافت کردند، این شهدا کسانی هستند که پیمان الهی مبنی بر اینکه به دشمن پشت نکنید را به درستی گرفتهاند و بدون اینکه عناصر مهم آن را از یاد ببرد، به نسلهای بعدی انتقال دادند و آنان اکنون الگوی بسیاری جوانان و نوجوانان به شمار میروند.

وی با بیان اینکه امروزه هر کسی پس از قرائت آیات قرآن، ویرایش و مدل جدیدی از اسلام طراحی میکند، خاطرنشان کرد: گاهی از همین قرآن، ویرایشهایی از اسلام خارج میشود که با آمریکا هم میسازیم، مقاومت هم نمیکنیم و رفاهزدگی هم در آن است اما ما ویرایشی از قرآن را قبول داریم که امام خمینی (ره) بیان کرده و امروز مقام معظم رهبری آن را تکرار میکنند، به تعبیر دیگر، هندسۀ فکری امام خمینی (ره) همان هندسۀ فکری مقام معظم رهبری است و لازم است برای این نعمت ولایت خدا را شاکر باشیم که خط امام خمینی (ره) را ثابت و به اذن الهی توانسته است حفظ و جلو ببرد.

در ادامه این مراسم، مادر شهید حمیدرضا اسدالهی به مناسبت چهلمین روز شهادت فرزندشان دلنوشتهای را آماده کردند که توسط یکی از بسیجیان و عاشقان شهداء مدافع حریم قرائت شد؛ متن کامل این دلنوشته به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بسم رب الشهداء و الصدیقین
"الحمدلله رب العالمین، سلام و تبریک به امام زمانم، سلام و تبریک به رهبر کبیر انقلاب حضرت روح الله و امام خامنهای که چنین سربازانی را با نظر و لطف خداوند تربیت کردند؛ حمید تربیت شدۀ افکار امام و مدافع افکار حضرت روحالله و امام خامنهای بود، حمیدرضا زنده است و با خون خود ریشۀ این انقلاب را یاری و محکمتر میکند، خداوند را بابت تمام نعماتش شکر میکنم، من فرزندم را، این هدیۀ کوچکم را تقدیم ساحت مقدس بانوی دو عالم، صدیقۀ کبری، فاطمۀ زهراء (س) و دخترشان زینب (س) کردم و افتخار میکنم که فرزندم شجاعانه جنگید و خود را فدای اسلام عزیز کرد، ای کاش من هم میتوانستم جان ناقابل خود را فدای دین خدا کنم.

به چند خصوصیت بارز فرزندم اشاره میکنم؛ اگر حمیدرضا به مقامی که لایقش بود رسید، در اثر تلاشهای مخلصانه و بیریایی بود که در این راه پرخطر و سبک زندگی اش داشت، اولاً فرض بر او اطاعت از ولایت فقیه و فصل الخطاب بودن سخن مقام معظم رهبری در همۀ زمانها بود و بعد خود را و عملش را به شهداء نزدیک میکرد، خصوصاً الگوی خود را عموی شهیدش، شهید جواد اسدالهی قرار داده بود و در مراسمات مذهبی، محرم، فاطمیه سنگ تمام میگذاشت، لباس سیاه به تن میکرد و به همراه دایی خود، سید علیرضا مصطفوی شرکت میکرد، در مجالس موسیقی و گناه شرکت نمیکرد، تفکر فرزندم این بود که مجالس و محافلمان باید رنگ و بوی خدا و اهل بیت (ع) داشته باشد تا امام زمان (ع) از ما راضی باشد، به پدر و مادرش احترام میگذاشت که رضای خداوند در رضای پدر و مادر است و از بیحجابی، بدحجابی و گناه در جامعه رنج میبرد.
با آرزوی پیروزی حق بر باطل و ظهور منجی بشریت، امام زمان (ع)"

در پایان این مراسم حاج علی انسانی، از جمله مادحین اهلبیت به مدیحهثرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها