امیر آراسته:

هوشیاری رهبری از وقوع 11 جنگ علیه ایران جلوگیری کرد/ نظر جالب مقام روسی درباره ایران

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: ما پس از ارتحال حضرت امام(ره) باید حدود 11 جنگ را پشت سر می‌گذاشتیم؛ که با زیرکی و هوشیاری رهبری، جنگ دامن‌گیر ما نشد.
کد خبر: ۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ - 06February 2016

هوشیاری رهبری از وقوع 11 جنگ علیه ایران جلوگیری کرد/ نظر جالب مقام روسی درباره ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ ناصر آراسته، مشاور فرمانده معظم کل قوا و رئیس هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید تازه احراز هویت شده «شهید محمدرضا تولایی»، با اشاره به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: الحمدلله این شهید بزرگوار در جایی دفن شد که چه پیش از انقلاب، چه در دوران انقلاب و چه پس از انقلاب، فرماندهان و نیروهای شریف و بزرگواری با انقلاب همراه بودند.

وی افزود: این شهید بزرگوار با شهدای بزرگی همچون فکوری، فلاحی، شهرامفر، نامجو و آبشناسان همپرواز است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا خطاب به خانواده شهید تولایی گفت: شما در برابر خداوند بزرگ دو اجر دارید؛ یکی اجر صبر بر مفقودالاثر بودن این شهید که اجر صابرین است، و دیگری اجر شناسایی شدن و شنیدن خبر شهادت این شهید بزرگوار است.

امیر آراسته با اشاره به روایتی از معصومین(ع) عنوان کرد: همانطور که ائمه اطهار(ع) فرمودهاند "ذکر خدا گوش دل را شنوا میکند و یاد آخرت، چشم دل را بینا میکند"؛ لذا من معتقدم که شهدا تجسم واقعی این روایتند؛ چراکه هم به ما بصیرت میدهند و هم گوش جان ما را شنوا میکنند. باید از خانواده این شهید بزرگوار تشکر کنیم که اجازه دادند پیکر شهیدشان در همین پادگان دفن شود.

رئیس هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین حیله دشمن، حیله نفوذ است، بیان کرد: توجه به شهدا و مسیر تعالی که آنها برای رسیدن به اهداف الهی طی کردند، چشم قلب ما را در برابر هر نفوذی باز میکند.

وی تأکید کرد: ما نظامیان در هرکجا و هر لباسی که باشیم بر اساس قانون، عرف و آنچه در قلبمان میگذرد به پرچم احترام میگذاریم و از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "هر شهید پرچم شرف و استقلال ملت عزیز است"، لذا این کلام، تکریم شهدا و احترام آنها را بر ما مضاعف میکند.

امیر آراسته اظهار داشت: طبق فاکتورهایی که سازمانهای جهانی ارائه دادهاند و بنده شخصا آنها را بررسی کرده و مولفهها را در کنار یکدیگر گذاشتم،امروز کشور ما در منطقه از نظر حاکمیت ملی و امنیت داخلی، یازدهمین کشور در بین 186 کشور است؛ که اگر بخواهیم سلامت، آزادی و استقلال را هم به آن اضافه کنیم، به واقع کشور ما مقام اول را کسب میکند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: سه سال پیش رئیس دانشگاه پدافند ملی روسیه اظهار کرده بود "کشوری مستقلتر از جمهوری اسلامی در دنیا نمیشناسم"؛ در حالی که میتوانست از کشور خودش یعنی روسیه هم در زمینه داشتن استقلال نام ببرد. همچنین یکی از استراتژیستهای چینی نیز شش ماه پیش بیان کرد که "اگر دو سه کشور همچون جمهوری اسلامی، استقلال و جرئت ابراز استقلال را داشته باشند، دنیا گونه دیگری خواهد بود". ما این استقلال و امنیت را مرهون خون شهدا هستیم.

رئیس هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: قطعا مردم شریف ایران همچون گذشته به تأسی از شهدا و امام شهدا در انتخابات آتی شرکت میکنند و با هر رأی خود مشتی بر دهان یاوهگویان می کوبند.

وی همچنین به بررسی ابزارها و مولفههای مادی و غیر مادی قدرت در عرصه مقابله با قدرتهای بزرگ دنیا پرداخت و افزود: شاید ما به لحاظ تجهیزاتی و ادوات از آنها عقبتر باشیم و تجهیزات آنها از ما پیشرفتهتر باشد، اما باید توجه داشته باشیم که روحیه شهادتطلبی، سلحشوری، و تأسی از اعتقادات راسخ شهدا قدرت ما را در برابر دشمن چندین برابر میکند.

امیر آراسته با بیان اینکه شهدای ما برای شهادت و رسیدن به بالاترین مقامات معنوی، خود را به آب و آتش میزدند؛ به مثالی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: شهید شیرودی در کنار بالگرد خود نماز شب به پا میداشت و شهادت را از خدا طلب میکرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به تدابیر رهبر انقلاب اسلامی و تصیمات هوشمندانه ایشان برای برونرفت از بحرانها گفت: بنده بهطور علمی-تحقیقی به بررسی مسائل منطقهای و فرامنطقهای پرداختم. ما پس از ارتحال حضرت امام(ره) باید حدود 11 جنگ  را پشت سر میگذاشتیم؛ که با زیرکی و هوشیاری رهبری، جنگ دامنگیر ما نشد.

وی با اشاره به استراتژی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات جدید گفت: مسلما وضعیت امروز ما با گذشته بسیار متفاوت است. امروز دیگر دشمن برای ما منطقه محدوده جنگی را تعیین نمیکند و ما هرجا که بخواهیم میجنگیم. امروز با هر ابزاری که بخواهیم با دشمنان میجنگیم و هر ابزاری که نیاز بدانیم استفاده می کنیم. همچنین با تاکتیکها و مدلهای خودمان میجنگیم. شاید آنها آغازکننده جنگ باشند، اما مطمئنا تمامکننده و تعیینکننده محدوده زمانی جنگ، ما هستیم.

امیر آراسته در پایان با اشاره به دستاوردهای نیروهای مسلح کشورمان پس از پایان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: بهواسطه جوانان مؤمن و متخصص و تلاشگر در جهاد خودکفایی، کشور ما در ساخت ادوات مختلف به توانمندیهای لازم دست یافته و از تانکهای مختلف تا موشکهای با برد 2 هزار کیلومتر را تولید میکند. مطمئنا اگر آمریکا ما را ضعیف میپنداشت لحظهای برای حمله به ما درنگ نمیکرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار