سردار جعفری در مراسم تشییع پیکرهای 6 شهید مدافع حرم:

امنیت پایدار در مرزهای کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا هستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرزهای امروز کشور از امنیت پایدار برخوردار است که آن را مدیون خون شهدا هستیم.
کد خبر: ۶۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 06February 2016

امنیت پایدار در مرزهای کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا هستیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 6 شهید مدافع حرم که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: ماجرای شهادت و داوطلبی برای از جان و جانبازی در راه اسلام و انقلاب ماجرای طولانیست که از ابتدای انقلاب شاهد آن بودیم. اما نکته مهم این است که در هر مقطع انقلاب اسلامی رزمندگان آماده جانفشانی برای اسلام هستند تا خون تازهای در رگ حیات مقاومت اسلامی دمیده شود و با درک عمیق و بصیرت مثال زدنی انقلاب اسلامی را به پیش ببرند.

وی افزود: در دفاع مفدس دفاع از حریم مقدس جمهوری اسلامی، حفظ نظام و بیرون کردن متجاوز از خاک کشور صورت گرفت و ابتدای حرکت بزرگ الهی بود و باعث استمرار حرکت در منطقه و جهاد شد.

سرلشکر جعفری امنیت امروز کشور را ثمره جانفشانی و حماسه آفرینی شهدا دانست و تصریح کرد: مرزهای امروز کشور از امنیت پایدار برخوردار است که آن را مدیون خون شهدا هستیم. تهدیدهای زیادی را پشت سر گذاشتیم که بعضی به وقوع پیوست و بسیاری به وقوع نپیوست. همین آمادگیها برای جانفشانی و دفاع نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران که مردم شاهد آن بودند موجب امنیت پایدار شده است. دشمنان هرچه تلاش کردند تا ناامنی در مسائل اجتماعی و سیاسی به وجود بیاورند اما نتوانستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به رفع تهدیدها در پی گسترش انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت افزود: جنگهایی که در خاک لبنان برای دفع اسراییل و در  فلسطین شکل گفت درس بزرگی را به دشمن داد که ارتشهای تا بن دندان مسلح علیه نیروهای مقاومت کارآیی چندانی ندارند.

وی در ادامه به شکل گیری نهضتهای بیداری اسلامی  و در پی آن توسعه توطئه دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان فهمیدهاند که نمیتوانند مستقیم با جریانهای مقاومت مردمی در کشورهای انقلابی مقابله کنند.

سردار جعفری افزود: زمانی که در چهارچوب قواعد اسلام حرکت میکنیم دفاعی که امروز شاهد آن هستیم، سازش نکردن با نظام سلطه و جلوگیری از برخی گرایشها به غرب که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند، شکل میگیرد.

فرمانده کل سپاه به ایستادگی جوانان در برابر نظام سلطه در راه جهاد و مقاومت اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: انقلاب اسلامی ادامه دارد و ما پی در پی شاهد برکات الهی آن هستیم.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: زمانی که دشمن دانست نمیتواند از ارتشهای خود در مقابل مقاومت اسلامی استفاده کند از حرکت شوم سلفی گری و وهابیت در مقابل جریان اصیل اسلامی استفاده کرد. یک زمان انگلیسیها و امروز آمریکا چنین کاری را انجام میدهند. زمانی که آمریکا فهمید در عراق و افغانستان ناموفق است با وجود سرمایهگذاریهای عظیم عراق را ترک کرد و داعش را با انگیزههای مختلف بنیان نهادند. مزدوران منطقه همچون آل سعود در این راه از آمریکا حمایت کردند و کشورهای دیگر غیر عرب نیز با انگیزههای مختلف آمریکا را پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: جبهه انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا و صهیونیسم که دست به دست هم داده بودند تا مقابلهای را با انگیزههای مذهبی آغاز کنند و تا زمانی که انقلاب اسلامی ادامه دارد این تهدیدها با شکل جدیدی ادامه خواهد داشت.

وی هدف دشمن را ایجاد تهدیدات مشترک دانست و افزود: در زمان جنگ با حمله به کشور و حمله اسراییل به مرزهای لبنان و فشارها به مردم فلسطین و عراق یمن این هدف را دنبال کرد تا جلوی توسعه انقلاب و مقاومت اسلامی گرفته شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این نکته که هرچه انقلاب اسلامی به جلو میرود دفاع از آن در جبههها سختتر میشود، گفت: خوشا به حال شهیدان که با بصیرت، آگاهی و ایمان خودشان را به جبههها میرسانند و با وجودی که میدانند هیچ سیاست و تبلیغی برای حضور ایرانیها نیست اما در این رقابت و مسابقه با اشتیاق و میل برای دفاع از انقلاب حضور دارند. درخواست نیروهای مومن و پاسداران بازنشسته برای حضور در سوریه موج میزند که از معجزات الهی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به امتیازات برشمرده توسط مقام معظم رهبری برای شهدای مدافع حرم بیان داشت: شهدای مدافع حرم 3 ویژگی دارند اول اینکه برای حفظ حریم ولایت جان فشانی میکنند که احتیاج به بصیرت دارد. برخی دچار ابهام هستند که این درگیریها به ما مربوط نیست این نگاه باید ساده اندیشانه باشد چرا که مقاومت سوریه مقاومت انقلاب اسلامی است که اگر شکست بخورد ناامنیها به مرزهای ایران میرسد. در مقابل عدهای به این امر باور دارند و حاضرند جان خود را در این راه فدا کنند که این درک نشان از ایمان و بصیرت بالای آنان دارد.

وی تصریح کرد: در بین نیروهای یگانهای نیروی زمینی برای رزم و مبارزه با داعش درخواستهای بسیاری وجود دارد که وقتی میگوییم محدودیت داریم ناراحت میشوند، اشک میریزند و التماس میکنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دومین امتیازی که رهبری برای مدافعین حرم قائل شدند این بود که مدافعان باور دارند اگر جبهه سوریه و عراق حفظ نشود و دشمن پیش بیاید دفاع از مرزها باید در داخل کشور صورت بگیرد. شهدا پیش دستی کردند و قبل از اینکه دفاع به مرزها برسد کیلومترها دورتر جانشان را فدا کردند. سومین نکته اینکه شهدای مدافع حرم در غربت به شهادت میرسند که اجرشان بیشتر است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم بیتردید میدانند این مبارزه و استقامت زمینه ساز واقعی ظهور خواهد بود، افزود: امروز جنگهای منطقه  تمرینی برای جنگهای قبل از ظهور است که باید آماده باشیم.

سرلشکر جعفری اتفاق بزرگ امروز را یکی شدن دلهای مردم سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین را با ایران دانست و افزود: این یکی شدن، تشکیل امت واحده اسلامی در راه روشن مقابله بادشمن قسم خورده اسلام را در پیش دارد. تمرین یگانها و مردمی که در سوریه و عراق به عنوان نیروهای حشد الشعبی و دفاع وطنی سازمان یافتهاند نیاز واقعی برای دفاع در روز موعودی است که انتظار آن را میکشیم.

وی در ادامه به واقعه ظهور حضرت مهدی(عج) در آینده اشاره کرد و گفت:  بدون فراهم کردن زمینهها این واقعه اتفاق نمیافتد. بدون آمادگی مردم منطقه و یکی شدن دلهای مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن این اتفاق نخواهد افتاد و دشمن برنامه ریزی کرده است که در مقابل مقاومت اسلامی بایستد که شکستهای اخیرشان نشان میدهد که دارند نتیجه عکس میگیرند.

سردار جعفری در پایان با بیان این نکته که توطئه امروز دشمنان علیه انقلاب و مقاومت اسلامی به خودشان بازخواهد گشت، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با وجود دشمنیها و توطئهها در حال پیشرفت است. مراقب باشیم از قافله شهدایی که امروز با علم؛ آگاهی، بصیرت و ایمان در راه قدم میگذارند عقب نیافتیم و از خدا بخواهیم توفیق شهادت را نصیب ما کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار