نخست‌وزیر یونان، در اصفهان:

ایران و یونان پیوندهای عمیق فرهنگی با هم داشته‌اند

نخست‌وزیر یونان گفت: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته است و خروج از چنین چالش‌هایی به شهامت جدی نیاز دارد.
کد خبر: ۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ - 07February 2016

ایران و یونان پیوندهای عمیق فرهنگی با هم داشته‌اند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ «الکسیس سیپراس» در بدو ورود به اصفهان در نشست ابتدایی خود با استاندار اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از سفر مستقیم خود به شهر اصفهان اظهار کرد: تصمیم گرفتیم پیش از سفر به پایتخت ایران از پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنیم. به این مسأله باور داریم که هر دو کشور ایران و یونان در طول تاریخ پیوندهای عمیق فرهنگی با یکدیگر داشتهاند.

وی افزود: فرهنگ دو کشور در کنار مصر جزو فرهنگهای غنی در جهان محسوب میشود. اکنون شرایط اقتضا میکند که به پیوندهای موجود استحکام بیشتری ببخشیم و بیصبرانه برای بازدید از اماکن تاریخی اصفهان لحظهشماری میکنیم.

نخستوزیر یونان در خصوص چالشهای اقتصادی حال حاضر کشورش تصریح کرد: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته است و هزاران پناهنده مرزی پشت دروازههای جزایر اژه به سر میبرند که البته ما پذیرای آنان بودهایم و خروج از چنین چالشهایی به شهامت جدی نیاز دارد.

در ادامه، استاندار اصفهان با بیان اینکه "80 درصد مقامات بلندپایه جهان در سفر خود به ایران از اصفهان بازدید میکنند"، خطاب به نخستوزیر یونان اظهار کرد: در این میان برخی سران مانند شما ترجیح میدهند ابتدا از اصفهان بازدید کنند.

رسول زرگرپور، دو کشور ایران و یونان را دو تمدنساز بزرگ ارزیابی کرد و گفت: ایران و یونان از سوابق فرهنگی غنی برخوردار هستند؛ بنابراین از شما میخواهم که ایران و اصفهان را مانند وطن و شهر خود بدانید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی یونان، خطاب به نخستوزیر این کشور اظهار کرد: از طریق اخبار، وقایع یونان را دنبال میکنیم و امیدواریم مشکلات شما هرچه زودتر برطرف شود.

استاندار اصفهان افزود: کشور ایران نیز با مشکلات فراوان اقتصادی تاکنون روبرو بوده اما با تدبیر و مقاومت و دوراندیشی بر مشکلات خود فائق آمده است؛ بنابراین امیدواریم هر دو کشور در تبادل اطلاعات اقتصادی در این سفر موفق باشند.


شنبه شب آلکسیس سیتراس، نخستوزیر یونان، از میدان نقش جهان اصفهان بازدید کرد و استاندار اصفهان نیز یک کتابچه معرفی آثار تاریخی اصفهان به وی اهدا کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار