دغدغه‌های ناشران خصوصی دفاع مقدس - 5

ایجاد شبکه‌ توزیع مناسب راهی برای رفع مشکلات ناشران خصوصی دفاع مقدس است

مدیر انتشارات تقدیر گفت: مشکلات ناشرین دولتی به مراتب کمتر از ناشران خصوصی است. این امر را باید در سرمایه اولیه آنها، امکاناتی مثل انبار، داشتن مراکز فروش متعدد جست و جو کرد.
کد خبر: ۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 28November 2013

ایجاد شبکه‌ توزیع مناسب راهی برای رفع مشکلات ناشران خصوصی دفاع مقدس است

محمد عامری، مدیر انتشارات تقدیر در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: هزینههای تبلیغاتی مانند نصب بیلبورد و یا تبلیغات تلویزیونی هزینه ای سنگینی برای ناشرین خصوصی در پی دارد.

وی با بیان اینکه تبلیغات ازطریق سایت ها در سطح خوبی انجام می شود، افزود: اطلاع رسانی از طریق سایت در دسترس همگان نیست و این نقص در این زمینه موجود است.

عامری با اشاره به گرانی کاغذ در بازار گفت: افزایش قیمت کاغذ، برروی قیمت کتب نیز تاثیر گذاشته  که می توان گفت همین مساله بر روی مخاطبان در جامعه نیز تاثیر گذرا است و جامعه توانایی خرید کتاب را از دست داده است.

مدیر انتشارات تقدیر، با بیان اینکه مسئله توزیع از بزرگترین مشکلات ناشران خصوصی است، خاطر نشان کرد: مراکز مطمئنی در این زمینه وجود ندارد  وناشران خصوصی همیشه نگرانی و دغدغه برگشت هزینه های انجام شده را دارند.

وی با تاکید بر مشکلات ناشرین خصوصی اذعان کرد: مشکلات ناشرین دولتی به مراتب کمتر از ناشران خصوصی است. این امر را باید در سرمایه اولیه آنها، امکاناتی مثل انبار، داشتن مراکز فروش متعدد جست و جو کرد .

عامری با بیان اینکه قبول چاپ کتب سفارشی می تواند به صورت مقطعی به حل مشکلات ناشران خصوصی کمک کند، تصریح کرد: این موضوع در دراز مدت پاسخ گو نیست، چرا که چاپ و توزیع این کتب نیز با ناشران است و در هر صورت مشکل توزیع به قوت خود باقی است.

مدیر انتشارات تقدیر راهکار حل این مشکلات را ایجاد یک شبکه توزیع مناسب دانست و گفت: اگر شبکهی مناسب توزیع ایجاد شود، مشکل توزیع حل خواهد شد. البته  اکنون نیز تعدادی از ناشران خصوصی اجرای این طرح را در حد توان خود آغاز کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار