حسین مثقالی :

واقعه "هفت تیر" قابلیت لازم برای ساخت یک فیلم ماندگار را دارد

با پرداختن به حادثه هفتم تیر و به تصویر کشیدن آن در سینما بخش مهمی از تاریخ خودمان را روایت میکنیم و مسائلی که توسط دشمنان داخلی و خارجی برای کشور ما ایجاد شده است را به تصویر می کشیم و تحلیل درستی از وقایع و اتفاقات آن دوران به بیننده ارائه می دهیم.
کد خبر: ۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰ - 29June 2013

واقعه

حسین مثقالی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: متاسفانه بعضی ازما ایرانیان توجه چندانی به گذشته نداریم و به جای پرداختن به گذشته وعبرت گرفتن از حوادث و رویدادهایی که در گذشته اتفاق افتاده است یا آن را فراموش می کنیم و یا با بی توجهی از کنار آن عبور می کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه در امور فرهنگی سیاسی و اجتماعی  پیشرفت کنیم چاره ای نداریم جز اینکه به تاریخ احترام بگذاریم و از شخصیت های بزرگی که در طول تاریخ این سرزمین وجود داشته اند یاد کنیم و زندگی ایشان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

نویسنده فیلمنامه " دوخواهر " اظهار کرد: سینمای هالیوود تاکنون چند ترور مهم و تاثیر گذاری که در کشور آمریکا اتفاق افتاده است را به تصویر کشیده است. در مورد ترور جان اف کندی چند فیلم ساخته شده و در این فیلمها علاوه بر پرداختن به حاثه ترور، تاریخ اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور آمریکا نیزمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . فیلم دیگری که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است لینکلن است که به زندگی ابراهام لینکن می پردازد و دوران او را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

وی افزود: موضع تمام فیلمهای آمریکا در مورد ترور این بوده که عمل ترور را به شدت محکوم کرده و از آن به عنوان یک حرکت ضد اجتماعی بسیار بد و زشت یاد کرده اند.

نویسنده فیلمنامه " زنان ونونسی مردان مریخی " تصریح کرد: ما می توانیم با پرداختن  به حادثه هفتم تیر و به تصویر کشیدن آن در سینما بخش مهمی از تاریخ خودمان را روایت کنیم و مسائلی که توسط دشمنان داخلی و خارجی برای کشور ما ایجاد شده است را به تصویر بکشیم و تحلیل درستی از وقایع و اتفاقات آن دوران به بیننده ارائه دهیم.

نویسنده فیلمنامه " معادله " افزود: درپرداختن به موضوع حادثه هفتم تیر باید نهایت دقت را انجام دهیم که فیلم از جذابیت های لازم برخوردارباشد و تماشاگر را جذب فیلم کند. باید توجه داشته باشیم که تمام آثار ماندگار سینمای دنیا آثاری بودند که با دقت به همه جوانب شخصیت ها پرداخته اند ووقایع را آن گونه که روی داده است روایت کرده اند.

مثقالی تاکید کرد: اگر موارد فوق را در اثری که در مورد حادثه هفت تیر می سازیم رعایت کنیم و موضوع را منصفانه بیان کنیم به طور حتم فیلممان به اثری ماندگارو قابل توجه  تبدیل خواهد شد .

نظر شما
پربیننده ها