دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

10 شهید مدافع حرمی که تخریبچی بودند

این گزارش به معرفی 10 تن از شهدای تخریبچی مدافع حرم می‌پردازد که در سال‌های اخیر در سوریه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۷۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ - 10February 2016

10 شهید مدافع حرمی که تخریبچی بودند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، بزرگترها دهه شصت و اوج سالهای جنگ را به خاطر دارند که هر روز و هر هفته پیکرهای جوانان به خون خفته به شهر و دیارشان بازمیگشت و کوچهها و خیابانهای شهر به نور شهدا روشن میشد. این روزها و هفتهها که حرامیان زمان اقدام به تعرض به حرم حضرت زینب(س) کردند فرزندانی از تبار مردان سالهای دفاع مقدس با مرام و منشی که از شهدا به یادگار گرفتهاند به دفاع از حرم برخواستند. رزمندگان مقاومت از سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، ایران و پاکستان تنها با یک هدف و آن هم دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رهسپار شدند.

عطر شهادت شهدای مدافع حرم دوباره کوچهها را پر کرده است. اگر نسل سوم انقلاب دفاع مقدس را ندیدند اما مدافعان حرم یاد جبهههای جنگ در دهه 60 را زنده کردند. هر کدامشان همان راهی را میروند که روزگاری بزرگمردان دیگری آن را پیموده بودند. خود را برای دفاع از حرم به سوریه رساندند تا داستان اسیری اهل حرم تکرار نشود. از طلبه تا دانشجو و کارمند و بسیجی در بین رزمندهها دیده میشوند. هر کدامشان به شوق حرم پا در رکاب اباعبدالله(ع) گذاشتند. در ادامه به معرفی برخی از شهدای مدافع حرم تخریبچی میپردازیم که در طول 4 سال جنگ در سوریه به شهادت رسیدند.

شهید قاسم تیموری از نیروهای تیپ 45 جوادالائمه(ع) شهرستان گرگان و یکی از جانبازان دفاع مقدس بود که به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید و پیکرش 8 دی ماه سال جاری در کردکوی استان گلستان تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید علی­ زاده اکبر متولد سال 1355 در شهرستان کاشمر است. وی از مستشاران ایرانی حاضر در سوریه بود  که که 28 مرداد سال 92 در سوریه به شهادت رسید.

شهید اکبر ملکشاهی ۲۸ آذر ماه امسال در یکی از ماموریتهای محوله در کشور سوریه در جریان مبارزه با تکفیریهای داعش به خیل عظیم شهدا پیوست. پیکر مطهر این شهید روز چهارشنبه دوم دی ماه بر دوش مردم شهید پرور استان کرمانشاه تشییع شد.

شهید حسن غفاری از دیگر مدافعان حرم تخریبچی بود که به همراه دو تن دیگر از همرزمانش در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به شهادت رسید و پیکر پاکش در شهرری تشییع و به خاک سپرده شد. از این شهید عزیز، پسری به یادگار مانده است.

شهید محمد حمیدی معروف به ابوزینب در مسیر دمشق درعا در جنوب سوریه بر اثر انفجار مین به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید محسن فانوسی از اهالی شهر همدان 15آبان در عملیات محرم و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تروریستهای تکفیری خون پاکش به زمین ریخت و برای همیشه زنده ماند. شهید فانوسی از نیروهای گروه 43 مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل امام علی(ع) بود.

شهید سیداحسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان، به عنوان مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها عازم سوریه شد و در نزدیکی شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مدافع حرم روح الله قربانی به همراه شهید قدیر سرلک از نیروهای سپاه محمد رسول الله(ص)، چهارشنبه 13 آبان 1394 در نزدیکی شهر حلب سوریه خودرویشان مورد اصابت موشک تروریستهای داعش قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

شهید محمدحسن خلیلی معروف به رسول، از مدافعان حرم حضرت زینب(س) به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم حرم حضرت امالمصائب زینب کبری(س) به سوریه رفته بود که عصر روز دوشنبه ۲۷ آبانماه در نزدیکی حرم حضرت رقیه(س) به دست وهابیون تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل شد.


شهید امین کریمی از پاسداران سپاه انصار و حفاظت مجلس شورای اسلامی بود که در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر حلب سوریه و درگیری با گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار