تشکیل نخستین کمیته انرژی در شهر تهران

کمیته مشورتی انرژی برای نخستین بار در شهرداری تهران توسط ستاد محیط زیست و توسعه پایدار تشکیل شد.
کد خبر: ۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ - 10February 2016

تشکیل نخستین کمیته انرژی در شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس  به نقل از ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، اولین جلسه کمیته مشورتی انرژی، روز سه شنبه با حضور رئیس ستاد محیط زیست جمعی از فرهیختگان دانشگاهی، نماینده سازمان انرژیهای نو ایران و برخی از مسئولین محیط زیست مناطق 22گانه شهرداری تهران برگزار شد.

زهره حسامی دبیر کمیته مشورتی انرژی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در راستای توسعه انرژیهای نو در شهرداری تهران افزود: بر این اساس ضرورت تشکیل کمیته مشورتی احساس شد که هدف آن را میتوان ایجاد زمینه مناسب جهت تبادل اطلاعات (فنی و تخصصی) اعضاء در حوزه انرژی، ایجاد زمینه ارتباط مؤثرتر شهرداری با دانشگاه و متولیان موضوع انرژیهای تجدیدپذیر جهت بهبود کیفیت تهیه برنامهها و اجرای پروژههای مشترک، زمینه سازی برای بهره گیری از طرحها و ایدههای نوآورانه و اجرایی شدن آنها، هم اندیشی جهت ارائه پیشنهادات مرتبط با ارتقای دانش عمومی و فرهنگ کاهش مصرف و کاربرد انرژیهای تجدیدپذیر دانست.

وی در ادامه افزود: امروزه با کاهش مصرف سوختهای فسیلی در جهان، استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر که آلایندگی زیستمحیطی ندارد، نقش پر رنگی در سبد انرژی کشورهای مختلف جهان بدست آورده؛ زیرا راهکاری اساسی در دستیابی به توسعه پایدار است. با توجه به برخورداری از پتانسیل مطلوب و مناسب انرژیهای تجدیدپذیر در کشور، توسعه منطقی این منابع ارزشمند و خدادادی موجه به نظر میرسد، چرا که از این طریق میتوان در جهت اهداف توسعه پایدار هم گام برداشت.

حسامی خاطرنشان کرد: اگر انرژی به نحوی تولید و مصرف شود که توسعه انسانی را در بلندمدت در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی تامین کند، مفهوم انرژی پایدار تحقق خواهد یافت؛ براین اساس میتوان گفت تأمین انرژی پایدار ضرورت توسعه پایدار است. به همین دلایل، در سالهای اخیر کشورهای مختلف پیشرفته و در حال توسعه توجه فزایندهای به انرژی تجدیدپذیر برای ایجاد تنوع در استفاده از منابع انرژی و کاهش وابستگی به یک حامل انرژی و ملاحظات زیست محیطی در جهت دستیابی به انرژی پایدار معطوف داشتهاند.

در این جلسه مقرر شد برای تبادل نظر، بیان مشکلات و بررسی راهکارها جلساتی مستمر با حضور اعضاء به ترتیب اولویت موضوعات تشکیل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار