رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

راه‌اندازی پارک‌ «پرستار» در سراسر کشور

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در آستانه روز پرستار این نوید را می‌دهم که قرار است با حمایت شهرداری‌ها در سراسر کشور، پارک‌هایی تحت عنوان پارک سلامت یا پارک پرستار راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۷۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ - 12February 2016

راه‌اندازی پارک‌ «پرستار» در سراسر کشور

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمد آدابی در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه تهران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری کشور با بیش از 120 هزار عضو مؤثرترین نهاد مردمی و عالیترین مرجع کارشناسی در مسائل خرد و کلان مرتبط با پرستاری است.

وی افزود: تعداد پرستار بر اساس استاندارد باید 3 برابر پزشکان یا دو برابر تختهای بیمارستانی باشد در حالی که در ایران تعداد پرستاران 1.1 به ازای هر تخت بیمارستانی است.

آدابی با اشاره به پدیده سالمندی در کشور، گفت: امید به زندگی در جامعه بیشتر شده و این مسئله پدیده سالمندی را رقم زده که برای همین موضوع پرستاران تمام و کمال آماده خدمت به جامعه سالمند کشور هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از راهاندازی پارکهایی تحت عنوان پارک سلامت یا پارک پرستار خبر داد و گفت: در آستانه روز پرستار این نوید را میدهم که قرار است با حمایت شهرداریها در سراسر کشور پارکهایی تحت عنوان پارک سلامت یا پارک پرستار راهاندازی شود.

وی ادامه داد: در این پارکها فضای فیزیکی مناسبی در اختیار پرستاران قرار میگیرد و آنها آموزشهای لازم را در خصوص بیماریهای واگیردار یا غیرواگیر و همچنین کنترل قند، فشار خون و پیشگیری از سل، هپاتیت و ایدز به شهروندان ارائه میدهند.

آدابی با بیان اینکه سلامت بدون توجه به پرستاری و پزشکی میسر نیست، گفت: قشر پزشکی و پرستاری باید دوشادوش هم کار کنند و شکافی بین آنها نباشد؛ پزشک و پرستار هیچ برتری بر یکدیگر ندارند و بدون هم کامل نیستند.

وی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم آغاز شد و طرح خوبی بود اما انتقاداتی هم بر آن وارد است که در اینجا مجال صحبت در مورد آنها نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در پایان صحبتهای خود اجرای قانون تعرفهگذاری خدمات، اجرای قانون ارتقای بهرهوری، قانون مشاغل سخت و زیانآور و اخذ مجوز استخدام رسمی پیمانی را از جمله مهمترین مطالبات پرستاران عنوان کرد.

نظر شما
پربیننده ها