هشدار رئیس پلیس آگاهی نسبت به سوءاستفاده اقتصادی از روستاییان

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به وجود پرونده‌هایی از سوءاستفاده برخی از شرکت‌های بازرگانی از روستاییان، نسبت به اینگونه اقدامات و ثبت شرکت به نام این افراد هشدار داد.
کد خبر: ۷۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 13February 2016

هشدار رئیس پلیس آگاهی نسبت به سوءاستفاده اقتصادی از روستاییان

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،سردار محمدرضا مقیمی ، با اشاره به سوءاستفاده برخی شرکتها از افراد روستایی برای ثبت شرکتهای بازرگانی به نام آنها در قبال مبالغ ناچیز اظهار داشت: در حال حاضر پروندههایی وجود دارد که در آن شرکتها یا موسساتی، به نام افرادی در حال فعالیت هستند که هویت اصلی آن با هویت فردی که شرکت به نام آن در حال انجام فعالیت است تفاوت دارد؛ به عنوان مثال در چنین مواردی، سودجویان، فرد یا افرادی را در یک شهرستانها و یا روستاهای دورافتاده پیدا کرده و با سوءاستفاده از نام آنها و در قبال مبالغی ناچیز، موسسهای بازرگانی را تاسیس میکنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نکته حائز اهمیت در چنین مواردی آن است که در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی این شرکتها، منتفعین اصلی این شرکت در حاشیه امن قرار گرفته و آن فرد روستایی که این شرکت یا موسسه به نام آن تاسیس شده است، مسئول تخلفات رخ داده خواهد بود.

وی گفت: متاسفانه این موضوع یکی از مشکلات فعلی موجود در ثبت شرکتها است که بعضاً شرکتهای کاغذی و یا شرکتهای اینچنینی به وجود میآید و از این رو باید مردم هوشیاری بیشتری نسبت به چنین مواردی داشته باشند.

این هشدار رئیس پلیس آگاهی ناجا در حالی است که بعیدی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک، از واردات 700 دستگاه پورشه به نام یک زن روستایی خبر داده و گفته بود: براساس اطلاعات کشف شده از گمرک، یک زن که در روستای حسن آباد زندگی می کند، با حداقل 100 هزارتومان سرمایه نزدیک به 700 دستگاه خودروی پورشه وارد کشور کرده، که قابل باور نیست، اما یک واقعیت است و جالب این که این زن روستایی هیچ اصالتی و فعالیتی در حوزه تجارت و واردات ندارد.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار