حسینی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر:

آن‌هایی که دنبال بهشتی‌ستیزی بودند در واقع امام ستیز بودند

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد درگرامی‌داشت شهدای هفتم تیر گفت: آن‌هایی که دنبال بهشتی‌ستیزی بودند در واقع امام ستیز بودند می‌خواستند به امام حمله کنند چون از جاذبه امام و علاقه مردم به ایشان می‌ترسیدند به یار او، بهشتی حمله کردند.
کد خبر: ۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴ - 26June 2013

آن‌هایی که دنبال بهشتی‌ستیزی بودند در واقع امام ستیز بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش هنر شهادت که به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) که امروز برگزار شد، به صحبتهایی پیرامون شخصیت والای شهید بهشتی پرداخت.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی شخصیتی بود که بهترین الگو برای مدیران امروز و فردای ما در جامعه است، گفت: وقتی از شهید بهشتی صحبت میکنیم انگار از همه شهدای هفتم تیر میگوییم همه آنها زندگیشان برای ما الگو است آنها افرادی از جانگذشته، ایثارگر، فداکار و مبارز و همگی از قبل از انقلاب گلچین شده بودند. شهادتشان اتفاقی نبود و تمام برگزیده خداوند بود.

وزیر ارشاد با اشاره به یک دو بیتی از صفیالدین حلی پیرامون امام علی(ع) تصریح کرد: حضرت علی(ع) شخصیت جامعالاطرافی بودهاند و شخصیتهایی چون امام(ره) و شهید بهشتی هم که اداره مکتب اهل بیت و اسلام بر عهده آنها بود تا حدودی به شخصیت امامشان نزدیک و این ابیات برایشان صدق میکند این دو بیتی اشاره به کسی دارد که صفات به ظاهر متضاد همگی در اون جمع است.

وی افزود: اینکه انسان در اوج شوکت و صلابت و شجاعت باشد اما رأفت هم داشته باشد ویژگی شاخصی است معمولا کسی که جنگجو است و در میدانهای رزم حضور دارد کمتر درگیر خوی مهربانی است. اما خداوند از مومنان خواسته است که اشداء علیالکفار و رحماء بینهم باشد. این ابیات؛ از زهد حضرت میگوید در عین اینکه عالمی وارسته است. در عین شجاع بودن بردبار و حلیم بودن نیز از دیگر صفات او است. همه صفات نیکو را برمیشمارد تا میرسد به اینکه در عین فقر و زمانی که متاع دنیایی ندارد بخشنده و جواد است.

حسینی با اشاره به ویژگیهای شخصیت شهید بهشتی گفت: ایشان از استعداد و نبوغ ویژهای بهرهمند بود که ویژگیهای ذاتی و خدادادی او محسوب میشد اما به این مسائل بسنده نکرد و ویژگیهای اکتسابی را نیز کسب کرد. تخلق به اخلاق الهی داشت انسان جهاندیدهای بود سعه صدر داشت علم و اجتهاد ایشان زبانزد بود و اگر در حوزه علمیه میماند یقیناً به مرجع بزرگی تبدیل میشد اما به خاطر شرایط مبارزه در حوزه نماند و مدرسهای را برای دانش آموزان راهاندازی کرد تا در آنجا علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی با معارف دینی هم آشنا باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش از سخنان خود افزود: تعبدی که ایشان در عین مقام بالای علمی داشت؛ و راز و نیازی که با خدا و معبود خود داشت قابل توجه بود وقتی به نماز میایستاد همه چیز را فراموش میکرد و همین عامل موفقیت و رمز و راز او بود ما باید این موارد را دائم برای همگان مخصوصا نسل جوان یادآوری کنیم زیرا آنها آیندهساز این مملکت هستند.

وی با اشاره به قدرت مدیریت شهید بهشتی در مجلس خبرگان قانون اساسی عنوان کرد: اگرچه ایشان رئیس خبرگان نبودند اما عملاً مدیریت آن دست ایشان بود آن هم در فضایی که مارکسیسمها و ملیمذهبیها فشارهای فراوانی میآوردند شهید بهشتی توانست قانون اساسی را که مبتنی بر دین است و اصل ولایت فقیه در آن وجود دارد را تصویب کند. آن چیزی که ملیمذهبیها به عنوان قانون اساسی طراحی کرده بودند ولایت فقیه نداشت در واقع آنها میخواستند قانونی مبتنی بر غرب را با تغییراتی اعمال کنند.

حسینی افزود: در حزب جمهوری اسلامی و قوه قضائیه نیز شهید بهشتی به خوبی حضور داشت قوه قضائیه نیاز به ابداع داشت شهید بهشتی نخبهگزینی و کادرسازی خوبی در آنجا اعمال کرد. قوه قضائیه دستگاهی بود که قبل از آن در خدمت نظام شاهنشاهی ساخته شده بود و حالا میبایست برای عدالت کار کند. دکتر بهشتی توانست این مسائل را سامان دهد او از سرزنش کنندگان هراسی نداشت و از خود در مقابل آن ها دفاعی هم نمیکرد. تهمتها وافتراهای بسیاری به او میزدند و او سکوت پیشه میکرد برخی به ایشان میگفتند شما چرا انقدر مظلوم هستید و جواب این افراد را نمیدهید اما آنچه همیشه بر زبان دکتر بهشتی بود؛ این بود «ان الله یدافع عن الذین امنوا» و دیدیم که خداوند چه عزتی به این عبد صالح داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به متانت و وقار شهید بهشتی گفت: ایشان در مقابل جسارتهایی که امثال بنیصدر و منافقین و دیگران میکردند متانت زیادی نشان میداد مناظرههایی که با تودهایها برگزار میکرد شهره بود، هم قدرت بیان بالایی داشت و هم اهل قلم بود کتابها و آثار ایشان باقی مانده است شهید بهشتی توانایی آن را داشت که افراد را با اندیشههای گوناگون در مسائل مختلف متقاعد کند و به شبهاتشان پاسخ دهد تاکید ایشان همیشه بر جاذبه حداکثر و دافعه در حد ضرورت بود.

وی افزود: اینکه ایشان می فرمود ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت را با خون خودش اثبات کرد و با شهادت خویش مهر تایید بر همه گفتههایش زد. امام خمینی هم زیبا فرمودند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود. این را یار باسابقه بهشتی که بیش از بیست سال او را میشناخت درموردش بیان کرده است.

حسینی با بیان نگاه بهشتی ستیزی دشمنان در اوایل انقلاب گفت: آنهایی که دنبال بهشتیستیزی بودند در واقع امام ستیز بودند میخواستند به امام حمله کنند چون از جاذبه امام و علاقه مردم به آن میترسیدند به یار او مثل بهشتی حمله میکردند و مقصودشان از بهشتی ستیزی امام ستیزی بود دشمنان همیشه مقصودشان را به همین صورت دنبال کردهاند. حتی امروز هم همین رویه را پیش میگیرند همان چیزی که ما حالا در مصر و تونس و دیگر کشورها شاهد آن هستیم. اینها مقصدشان حمله به اسلام است و به هر وسیلهای متوسل میشوند که به مقصد خود برسند.

نظر شما
پربیننده ها