توسط وزیر ارشاد صورت گرفت؛

رونمایی از مجموعه پوسترهای "نقطه عطف" در همایش "هنر شهادت"

در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر تحت عنوان هنر شهادت از "مجموعه پوسترهای نقطه عطف" توسط حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ در امور بانوان، مشفق کاشانی و امیر احمدی رونمایی شد.
کد خبر: ۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۸ - 27June 2013

رونمایی از مجموعه پوسترهای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه سال 60 که در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین به شهادت رسیدند تحت عنوان همایش "هنر شهادت" دیروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وزیر ارشاد و جمعی از مشاورانش، گروهی از شاعران و پیشکسوتان عرصه شعر و هنر انقلاب به همراه تعدادی از خانوادههای شهدای هفتم تیر برپا شده بود، شاعران بنام کشور ابیاتی را پیرامون شهید والامقام بهشتی و 72 تن از همراهانش خواندند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد کانونهای مساجد کشور با خوشامدگویی به حاضران گفت: یکی از رسالتهای سنگین ما این است که در هر مناسبتی به گذشته برگردیم و به رشادتها نگاه کنیم. فداکاریهایی که برای حفظ اسلام عزیز انجام شد را مرور کنیم.

وی افزود: زمانی که خبر شهادت بهشتی را شنیدم. یک سرباز در لباس خدمت به نظام بودم. آن زمان بسیار متاثر شدیم وساعتها در بهت و حیرت بسر میبردیم. نمیدانستیم چه اتفاقاتی در پیش است و بعد از این برای مدیریت نظام چه باید کرد. اما رهنمودهای امام بزرگوارمان مثل همیشه باعث شد این مسیر ادامه پیدا کند و راه شهیدان بزرگی چون بهشتی پیموده شود.

ارباب سلیمانی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: با توجه به آیه "عصی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم" میدانیم گاهی اوقات حوادث تلخ گویی روح را از وجود انسان میبرد اما باز هم همان مقدمهای برای خیر و برکت است.

در ادامه مراسم حمید سبزواری از شعرای آئینی، عباس کی منش(مشفق کاشانی) چهره ماندگار شعر و ادب، عباسعلی براتی پور، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، شمسایی و عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان به شعر خوانی در مورد شهید بهشتی و واقعه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر پرداختند.

همچنین در ادامه برنامه، توسط حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ در امور بانوان، مشفق کاشانی و امیر احمدی از مجموعه پوسترهای "نقطه عطف" رونمایی شد. به دلیل آنکه انفجار خونین حزب جمهوری اسلامی نقطه عطفی بر خط خونین پایداری و مقاومت بود این مجموعه را به نام "نقطه عطف" نامگذاری کردهاند که دربردارنده آثاری از سید محمد رضا میری، آزاده قربانی، حمید فخار و... است.

در انتهای مراسم از خانواده شهید شرافت و همسر شهید پاک نژاد از شهدای واقعه هفتم تیر، محمد گلریز خواننده سرودهای ماندگار انقلابی و حمید سبزواری شاعر آئینی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار