در سالروز صدور فتوای امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی؛

نرم افزار «رجم شیطان» رونمایی می شود

نرم افزار چند رسانه‌ای «رجم شیطان» با موضوع کتاب آیات شیطانی و در بیست و هفتمین سالگرد صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) درباره ارتداد سلمان رشدی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ - 14February 2016

نرم افزار  «رجم شیطان» رونمایی می شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانهای «رجم شیطان» با موضوع فتوای حضرت امام خمینی(ره) در خصوص کتاب آیات شیطانی، در سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی و با حضور عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و یعقوب توکلی نویسنده و پژوهشگر تاریخ برگزار خواهد. این مراسم امروز از ساعت 18:30 در محل نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید چمران، بوستان گفتگو (محل دائمی نمایشگاه های شهرداری) برگزار خواهد شد.

نرم افزار «رجم شیطان» تولید شده در موسسه فرهنگی دیجیتال مبشر صبح، تلاشی است برای پاسخ گویی منطقی به شبهاتی که دست آویز نگارش کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی قرار گرفت، حوادث پس از صدور فتوای امام خمینی(ره) نیز با جزئیات و دقت فراوان در بخش «گاه شمار» نرم افزار گردآوری شده است و وقایع مهمتری مانند شهادت «مصطفی مازح» برای اجرای این حکم الهی و یا واکنشهای رسانههای خارجی بعد از وقف زمینهای زراعی مرحوم حجت الاسلام شیخ حسین زارعی به عنوان جایزه اعدام رشدی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته، در بخش «کتابخانه» نیز متن کامل چندین کتاب مانند: «نقد توطئه آیات شیطانی»، «ردی بر شیطان»، «آیات رحمانی» و «ماجرای سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی» ضمیمه ای بر کتاب تکنوپولی بعد از اخذ اجازه از صاحبان اثر و نیز تعداد فراوانی مقاله برای بررسی بهتر موضوع گنجانده شده است.

در بخش «چشم شیطان» به معرفی سلمان رشدی و کتابهای نگارش شده توسط او به همراه تصاویری از برهههای مختلف زندگی نویسنده مرتد آیات شیطانی پرداخته شده. «آنسوی مرز»، بخشی است که واکنشهای جهانی به انتشار کتاب آیات شیطانی و موضع کشورهای مختلف در قبال آن را بر روی نقشه کره زمین ترسیم کرده است. «خشم مقدس» نیز متن فتوای و سخنان بعدی حضرت امام خمینی(ره) و نیز بیانات رهبر انقلاب به همراه فتوا و نظرات دیگر مراجع عظام در محکومیت انتشار کتاب آیات شیطانی را منعکس کرده است.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار