سخنگوی نیروی انتظامی:

فروش شوکر و باتوم فقط از طریق شرکت انتظامی قانونی است/هیچ حاشیه امنی از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال نیروهای انتظامی با حضور مستمر خود راهپیمایی امنی را رقم زدند به طوری که هیچ گونه کنش اطلاعاتی در راهپیمایی نداشتیم.
کد خبر: ۷۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ - 15February 2016

فروش شوکر و باتوم فقط از طریق شرکت انتظامی قانونی است/هیچ حاشیه امنی از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سعید منتظرالمهدی در هفتمین نشست خبری با حضور خبرنگاران در ستاد ناجا با تبریک میلاد حضرت زینب به همه پرستاران گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن همکاران من قبل و حین و بعد از انجام مراسم با حضور مستمر خود راهپیمایی امنی را رقم زدند هیچ گونه کنش اطلاعاتی در راهپیمایی ۹۴ نداشتیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: نیروی انتطامی با ۲۵۰ هزار نیروی توجیه شده آماده برگزار کردن انتخابات پرشور در ۷ اسفند ماه است.

وی افزود: همه چیز مهباست تا انتخاب خوبی را برگزار کنیم.

سردار منتظرالمهدی درباره تخلفات انتخابی در فضای مجازی گفت: همه تخلفات در فضای مجازی رصد می شود و با کوچکترین تخلفات برخورد خواهد شد.

وی درباره درگیری بین طرفداران یک کاندیدا در شهرستان شوش گفت: همه شرکت کنندگان در این درگیری که با تفنگ ساچمه ای به هم شلیک کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

برخلاف سخنان سخنگوی قوه قضاییه، پلیس در برخورد با تبلیغات زودهنگام آگاه بود

وی درباره بنرهای کشف شده در روز ۲۲ بهمن هم گفت: پلیس در این باره خوب ظاهر شد و من با ناآگاهی پلیس که سخنگوی قوه قضاییه به آن اشاره کرد موافق نیستم.

پلیس به جا و به موقع وارد عمل شد و با جمع آوری افراد توزیع کننده بنرهای تبلیغاتی آنها را به دستگاه قضا معرفی کرد.

منتظرالمهدی افزود: با کاندیداهایی که قصد برگزاری میتینگ های انتخاباتی دارند همکاری لازم انجام می شود اما لازم است نامزدهای انتخاباتی بدانند که پلیس با برگزاری هرگونه میتینگ بدون دریافت مجوز به شدت و بدون چشم پوشی برخورد می کند.

ماموران پلیس دائم در حال آموزش نحوه برخورد با شهروندان هستند

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رعایت اصول رفتاری درباره شهروندان گفت: ماموران پلیس دائم در حال آموزش نحوه برخورد با شهروندان هستند.

به گفته وی در بحث کلانتری ها مشکلاتی وجود دارد اما ما در ناجا تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا درجه رضایت مندی شهروندان را شاهد باشیم.

وی ارائه آمار عملکرد و اعلام رضایتمندی مردم از پلیس را به جلسه پایانی پلیس موکول کرد و گفت: آمارها نشان دهنده بالا بودن درصد رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس است.

اثرات مخرب روانگردان های صوتی اثبات شده است

وی درباره روانگردان های صوتی   نیز گفت: فایل های صوتی روانگردان در جهان وجود دارد و انکارپذیر نیست تاثیر آن مانند ریتالین بر مغز است اما خوشبختانه وجود آن در کشورمان هنوز اثبات نشده است. این مواد باعث سرخوشی کاذب می شوند جوانان ما باید دقت کنند اگر حتی از سر کنجکاوی یک بار هم امتحان کنند اثرات مخرب آن شامل حالشان می شود.

سخنگوی ناجا گفت: باید در باره وجود این مواد مخدر جدید حساسیت های لازم برای خانواده ها و مراکز آموزشی فراهم شود که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده است.

فروش شوکر و باتوم فقط از طریق شرکت انتظامی قانونی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره گزارش دیگر خبرگزاری مهر درباره فروش لباس های پلیسی گفت: این کار خلاف قانون است اما انجام می شود. فروش شوکر و باتوم فقط از طریق شرکت انتظامی قانونی است.

منتظر المهدی درباره حضور گشت ارشاد در جریان جشنواره فیلم فجر نیز گفت: هیچ گونه دستگیری در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر نداشتیم و مردم از حضور گشت ارشاد بسیار راضی بودند. پلیس آنچه را که وظیفه خود است انجام می دهد اما افرادی به دلیل بد پوششی توفیق حضور در جشنواره را نداشتند از این امر ناراضی بودند.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره تمهیدات چهارشنبه آخر سال به انفجار شب گذشته در محله مرتضی گرد و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۶ تن دیگر اشاره کرد و گفت: درباره ۴ شنبه آخر سال برنامه ها و مستندات زیادی ساخته شده است و روز به روز شاهد کاهش آمار تلفات در این زمینه بوده ایم هرچند باید فرهنگ سازی در این زمینه همچنان ادامه داشته باشد.

وی درباره متهمان پرونده سبزوار هم گفت: پرونده درحال بررسی است متهمان در اختیار دژبان ناجا هستند و معاونت حقوقی ناجا در حال پیگیری قضایی ماجراست.

منتظرالمهدی گفت: همکاران ما طبق قانون آموزش می بینند که با آمادگی کافی با متهمان مواجه شوند.

افزایش جریمه ها باید در سبد زندگی افراد اثرگذار باشد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری دربا ه افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی هم گفت: ۱۷۱ کد جریمه وجود دارد که ۱۲ تای آن ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و بالاترین جریمه به رانندگانی تعلق میگیرد که در حالت مستی رانندگی می کنند و استفاده از تلفن همراه ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

وی با مقایسه آمار جرایم ایران با دیگر کشورها گفت: افزایش جریمه ها باید در سبد زندگی افراد اثرگذار باشد.

وی آموزشی که منتج به فرهنگ سازی بشود را مهم برشمرد و گفت: همیاران پلیس در مدارس کمک شایانی به فرهنگ سازی می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگا مهر درباره موضوع آدم ربایی در آبادان و درگیری اراذل و اوباش با ماموران پلیس و مجروح شدن یکی از ماموران پلیس گفت: پلیس با همه امکانات در برخورد با اراذل و اوباش وارد عمل می شود اما اینکه اراذل و اوباش قلدر شده و برای ماموران ما مشکل ایجاد می کنند و درگیر می شوند شکی نیست.

منتظرالمهدی افزود: همه شرکت کنندگان در این درگیری شناسایی و دستگیر شده اند و به دستگاه قضایی ارجاع شده اند و حال مامور ناجا که در این حادثه مجروح شد رو به بهبود است.

وی درباره اطلاعیه صنف کافی شاپ داران درباره برخورد با دختران و پسران جوان در کافی شاپ ها گفت: این اطلاعیه از سوی پلیس نبود و کاملا داخلی است.

به گفته وی، هر روز در ایران اسلامی روز ابراز محبت است اما دستوری برای برخورد با افراد در روز ولنتاین و روز محبت ایرانی نداریم.

با گرداندن متهم مخالفم

سخنگوی ناجا گفت: درباره حادثه ساری و گرداندن متهمان نوجوان این حادثه گفت: من به شخصه با گرداندن متهم مخالفم اما در این پرونده هر دو متهم نوجوان که اقدام به شکستن شیشه مغازه ها کرده بودند با نظر قاضی پرونده به محل حادثه منتقل شدند تا صحنه را بازسازی کنند.

وی با اشاره به قرا گرفتن خاوری در لیست اعلان قرمز اینترپل افزود: کانادا برای خودش قوانین و شرایط خاصی دارد امیدواریم با برگزاری دیپلماسی های خاص  دستگیر و به کشور برگردد.

هیچ حاشیه امنی از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد

این مسئول درباره حاشیه امن برای بازیگران و برخورد با پوشش خاص برخی از آنها در جریان برگزاری فیلم فجر گفت: قانون برای همه یکسان است هنرمند و غیرهنرمند فرقی ندارد. همه باید به قانون احترام بگذارند به نظر ما هیچ حاشیه امنی از نظر پوشش برای هنرمندان وجود ندارد کما اینکه در جریان برگزاری جشنواره از حضور بازیگرانی که پوشش نامتعارف داشتند جلوگیری به عمل آمد.

وی به حضور پلیس اطفال در کشور تاکید کرد و گفت: ما در پلیس برای ایجاد چنین پلیسی آمادگی لازم را داریم ولی برای انجام هرچه بهتر و بیشتر آن به لایحه و قانون و حمایت از سوی دستگاه قضا نیازمندیم اما از همین جا اعلام می کنم که وجود پلیس برای مبارزه با جرایم اطفال و نوجوانان اجتناب ناپذیر و لازم است.

منتظرالمهدی درباره جمع آوری معتادان و متکدیان نیز گفت: پلیس وظیفه خود را در این باره به خوبی انجام داده است در بحث متکدیان پلیس وظیفه ای ندارد اما در برخورد با موادفروشان خورد و معتادان متجاهر پلیس و شهرداری در محله هرندی همکاری خوبی را رقم زدند که این همکاری همچنان ادامه دارد.

سخنگوی ناجا درباره جعل عنوان صورت گرفته و ورود چندین دستگاه پورشه توسط یک خانم روستایی گفت: دستگاه قصایی در این رابطه ورود کرده است و متهمان اصلی شناسایی شده اند بحث جعل عنوان هم از سوی پلیس آگاهی ادامه دارد.

کاهش ۸ درصدی آمار خودکشی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره قاچاق کالا به ویژه قاچاق البسه و سیگار به کشورمان گفت: پلیس برای برخورد با این قاچاقچیان قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را راه اندازی کرده است اما با توجه به گستردگی مرزهای کشور، قاچاق کالا انجام می شود برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی پلیس با حداکثر توان با قاچاقچیان برخورد می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره افزایش خودکشی در مراکز و اماکن عمومی پایتخت گفت: طبق آمار پزشکی قانونی ۳ هزار نفر در سال گذشته خودکشی کرده اند و جان خود را از دست داده اند این آمار در مقایسه با سال ۹۲ کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد. برای کاهش بیشتر این آمار هم باید مهارت های زندگی را بین افراد بالا ببریم.

هیچ گونه تهدیدی در مرزها نداشتیم

وی درباره تهدیدات داعش در مرزها نیز گفت: همه چیز تحت کنترل است و هیچ گونه تهدیدی نداشته ایم ولی چند نفر توسط مرزبانی شناسایی و دستگیر شده اند و برخورد با ترورسیم در مرزهای غربی و شرقی کشور همچنان ادامه دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار