تقویم تاریخ دفاع مقدس به منزل بیست‌ و سوم رسید

جلد بیست‌و‌سوم تقویم تاریخ دفاع مقدس با عنوان "رمضان در رمضان - حوادث تیر 1361" به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹ - 30November 2013

تقویم تاریخ دفاع مقدس به منزل بیست‌ و سوم رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تقویم تاریخ دفاع مقدس "جلد بیست و سوم، رمضان در رمضان، حوادث تیر1361" به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز پژوهشهای دفاع مقدس منتشر شد.

انقلاب اسلامی ایران با حضور گسترده و نقشآفرینی مردم مسلمان ایران به ثمر رسید و ماهیت کاملاً مردمی و اسلامی داشت. به تبع آن دفاع از انقلاب نیز با آغاز جنگ تحمیلی صورتِ مردمی یافت، لذا شیوههای رزم و تاکتیکهای جنگ متأثر از حضور مردم در جبههها بود؛ به طوری که دشمن را در هرگونه محاسبه جنگهای کلاسیک و اجرای عملیاتهای مختلف ناکام گذاشت. فتح خرمشهر اوج اتخاذ این شیوه­ی جنگ بود که رویاهای صدام حسین و حامیان غربی وی را بر باد داد. از طرفی دیگر غرب را به طور جدی در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داد، زیرا ایران با این پیروزی وارد خاک عراق شد.

در تیر ماه سال 1360 عملیات رمضان طراحی شد که با ورود رژیم صهیونیستی به خاک لبنان مصادف بود. صدام که به دنبال مفری برای اتمام جنگ بود با بهانه قرار دادن مسئله حمله­ اسرائیل به لبنان درصدد برآمد تا ادله­ جنگ را زیر سؤال ببرد که رهبر کبیر انقلاب با تبیین استراتژی «راه قدس از کربلا میگذرد» سمت و سوی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را معین کردند. این استراتژی بر تداوم عملیات تا پیروزی کامل تأکید داشت و تلویحاً این نکته را مطرح می کرد که انقلاب اسلامی از این طریق میتواند برخورد جدی با غرب و اسرائیل را تدارک ببیند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جهت تبیین چگونگی شروع و تداوم جنگ تحمیلی و میزان عداوت دشمنان غربی با انقلاب اسلامی و نیز معرفی برخی برهه های مختلف دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان اسلام به انتشار این کتاب اقدام کرده است.

رمضان در رمضان در شمارگان 2000 نسخه و 1029صفحه روانه بازار نشر گردید.

علاقهمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه و یا با شماره تلفنهای 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار