حدادیان:

هنرمندان حماسه‌آفرینی های شهدای مدافع حرم را بیان کنند

شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) گفت: امروز اهل هنر باید حماسه‌آفرینی های شهدای مدافع حرم را رصد کنند و با توانایی هنریشان این داستانهای واقعی معجره گونه را بیان کنند.
کد خبر: ۷۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ - 16February 2016

هنرمندان حماسه‌آفرینی های شهدای مدافع حرم را بیان کنند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سعید حدادیان شاعر و ذاکر اهل بیت(ع)، در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر انقلاب اسلامی که شامگاه ۲۶ بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: آنچه که در سوریه اتفاق میافتد چیزی شبیه به معجزه است و ما روحیاتی را که در دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی میدیدیم باز هم در این کشور در بین رزمندگان مدافع حرم میبینیم.

به نقل از حوزه هنری، وی گفت: من در آنجا در بین رزمندگان خوزستانی در حال روضه خوانی بودم که یکی از جمع به من گفت فلان شخص همسرش و فرزندانش تصادف کردهاند، همسرش از دنیا رفته است و بچهاش به شدت صدمه دیده و در بیمارستان است، اما هر چه به او میگوییم برگرد پیش خانوادهات، بر نمیگردد.

حدادیان گفت: چنین چیزی امروز شاید باورپذیر نباشد، اما او خانواده خودش را نمیبیند بلکه دو شهرک شیعه نشین را که محاصره شده است میبیند و به فکر نجات شهرک نشینان است.

این شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) تاکید کرد: باید هنرمندان را با این تجربیات ناب مواجه کنیم و دست به نگارش و خلق آثار هنری درباره ایثارگری رزمندگان مدافع حرم بزنیم. چه کسی باید این حماسهها را بازگو کند؟ غیر از زبان هنر زبان دیگری قادر به روایت این داستانهای واقعی نیست.

وی گفت: یک رزمنده عراقی مدافع حرم بود که خدا به او فرزندی داده بود و دو ماه خانوادهاش میگفتند بیا و روی فرزندت اسم بگذار و او نمیرفت، وقتی از او پرسیدم که چرا نمیروی میگفت فرمانده من گفته است که اینجا به حضور تو نیاز است، تا اینکه خود فرماندهاش روی بچه او اسم «فاطمه» را گذاشته بود او افتخار میکرد که اسم بچه من را فلان فرمانده انتخاب کرده است.

حدادیان اظهار کرد: «ابوحامد» یکی از رزمندگان افغانستانی میگفت وقتی به ما گفتهاند در سوریه به کمک شما نیاز است، دیگر حضور در اینجا و دفاع از حرم بر ما واجب است!

به گفته این شاعر ما نباید صبر کنیم تا ببینیم آیا نویسندهای میآید ۵ سال دیگر این حماسه آفرینیها را بنویسد؟ ما در سالهای اخیر با کثرت و حتی با تزاحم قهرمان مواجه بوده و این باعث شده بسیاری از این قهرمانها دیده نشوند.

وی گفت: امروز اهل هنر باید وقایع این حماسه را رصد کنند و با توانایی هنریشان این داستانهای واقعی معجره گونه را بیان کنند.

نظر شما
پربیننده ها