با حضور فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال وبختیاری؛

یادواره ۱۳۷ شهید فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

یادواره معلم شهید "غلام‌رضا ادبی مهذب" شهید شاخص فرهنگی سال ۹۲ و همچنین ۱۳۷شهید فرهنگی استان چهارمحال وبختیاری در تالار فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷ - 30November 2013

یادواره ۱۳۷ شهید فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار"علی اصغر ایزدی" مسئول سازمان بسیج فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نهمین یادواره شهدای فرهنگی این استان گفت: این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام بلند مرتبه شهیدان برگزار شد.

ایزدی با اشاره به اینکه  شهید "غلامرضا ادبی مهذب" به عنوان شهید شاخص سال 92 معرفی شده است گفت : استان چهارمحال و بختیاری 137 شهید و شهرستان شهرکرد 38 شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است.

سردار "محمد سلیمانی" فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال وبختیاری نیز در این مراسم، فرهنگیان را استاد دانشگاه انسان ساز جبهه ها و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: فرهنگیان و شهدای ما با شناخت صحیح از اهداف و آرمانهای امام حسین (ع) در قیام عاشورا و امام خمینی (ره) توانستند راه صد ساله را یک شبه طی کنند و به هدف اصلی خود که پیروزی انقلاب اسلامی ، حفظ ارزش های دینی و رسیدن به تقوای الهی بود دست یابند.

سردار سلیمانی شناخت راه صحیح و تکلیف الهی، وظیفه شناسی، دشمن شناسی و حفظ ارزش های دینی و همچنین دستیابی به عنصر امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین درس های قیام عاشورا برشمرد و اظهار داشت: شهدای ما با شناخت و یادگیری این ارزش ها توانستند به قرب الهی دست یابند.

"علیرضا کریمیان" مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران  4 هزارو 900 شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است ، بیان داشت: هدف اصلی برگزاری یادوارههای شهدا در سراسر کشور حفظ ارزش ها و یادآوری رشادت ها و دلیریهای شهدای گرانقدر کشورمان است .

کریمیان افزود: نسل امروز با اینکه در زمان جنگ حضور نداشتند و نتوانستند آن دوران را درک کنند اما امروز توانستند راه صحیح را از بی راهه ها بشناسند و ادامه دهنده آرمانهای امام خمینی (ره ) و شهدای گرانقدر اسلام باشند .

خاطرنشان میسازد در یادواره 137شهید فرهنگی شهید شاخص فرهنگی سال 92چهارمحال وبختیاری،  بیش از 800 نفر از فرهنگیان، خانواده شهدا و مردم بسیجی این استان حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار