سیدزاده به دفاع مقدس خبر داد؛

"زیباتر از زندگی" اواخر آذرماه اکران می‌شود

تهیه کننده زیباتر از زندگی گفت: این فیلم در مورد زندگی شهید سید حسین علم‌الهدی است و به روزهای آخر زندگی وی می‌پردازد.
کد خبر: ۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 30November 2013

سید سعید سیدزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهارداشت: با توجه به صدور پروانه نمایش فیلم، برای اکران آن برنامهریزی های لازم را انجام داده و در همین راستا با جبرائیل فیلم که یکی از پخش کنندههای خیلی خوب ما است به تفاهم رسیدهایم. این فیلم در اواخر آذرماه اکران خواهد شد. "زیباتر از زندگی" در جشنواره فیلم فجر پارسال حضور یافته و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه ملی را از آن خود کند.

وی افزود: زیباتر از زندگی در مورد زندگی شهید سید حسین علم الهدی است و به روزهای آخرزندگی وی میپردازد. دراین فیلم منطقه عملیاتی هویزه و اتفاقاتی که در آن افتاده به تصویرکشیده میشود. عملیات نصر یکی از دراماتیکترین عملیاتهای هشت سال دفاع مقدس است که در دی ماه 1359 انجام شد و در روز شانزدهم دی ماه حسین علم الهدی به همراه دیگر دوستانش به شهادت رسیدند.

تهیه کننده فیلمهای سینمایی "خداحافظ رفیق"، "شب بخیر فرمانده" و "پنالتی" با توضیح درباره چگونگی انجام عملیات نصر تصریح کرد: منطقه هویزه به شکل مارپیچ در محاصره ارتش بعث عراق بوده است. شهید علم الهدی برای این عملیات تدارکات وسیعی میچیند و برنامهریزی میکند تا ارتش و سپاه برای اولین بار در کنار هم عملیات انجام دهند. عملیات نصر شروع میشود و نیروهای ایرانی موفق میشوند در روز اول ارتش بعث عراق را غافلگیر کرده و پس از پانزده روز آن را از پا در بیاورند اما روز شانزدهم دی ماه ارتش عراق تجدید نیرو کرده و با پاتکی که میزند نیروهای ایرانی را به محاصره خود در میآورد و سید حسین علم الهدی و نیروهایش را به شهادت میرساند.

سید زاده افزود: به دلیل محاصره همه جانبهای که نیروهای ارتش عراق در این عملیات انجام داده بودند جسد شهید علم الهدی و یارانش به عقب برگردانده نشد و برای هجده ماه روی زمین ماند. در حال حاضر به یاد این شهدای بزرگوار یادبودی در منطقه هویزه درست شده که زائران از آن دیدن میکنند.

وی تصریح کرد: سرمایهگذاری فیلم برعهده سازمان اوج بوده است. این اولین تجربه این سازمان در زمینه تولید فیلم های سینمایی است و امیدوارم با توجه به کیفیت بسیار خوب فیلم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

تهیه کننده "زیباتراززندگی" خاطرنشان کرد: فیلم بعدی من "به کودکان شلیک نکنید" است که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده خانم شاهحسینی است. این فیلم نیز در حوزه سینمای دفاع مقدس است که در حوزه بین الملل تعریف شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار