نویسنده کتاب "پایی که جا ماند":

حضور آزادگان در زندان‌های عراق نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی بود

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" گفت: نقطه اوج حماسه هشت سال دفاع مقدس عملیات پدخندق است.
کد خبر: ۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲ - 27June 2013

حضور آزادگان در زندان‌های عراق نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی بود

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس، سیدناصر حسینیپور رزمنده حاضر در عملیات پدخندق که در نخستین یادواره شهدای حماسه «پدخندق»در یاسوج سخن میگفت،افزود:رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کردند و با خون خود برای میهن اسلامی عزت و غرور آفریدند.

آنان در راه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند تا زنان و دختران جامعه ما با حفظ حجاب کامل پاسدار ارزشهای اسلامی باشند.

این آزاده دفاع مقدس یادآور شد:کتاب پایی که جاماند توانست تنها قطرهای از این دریای حماسه در پدخندق را به تصویر بکشد چون حماسههایی در پدخندق اتفاق افتاد که هیچ دوربین و قلمی نتوانست آن را ثبت کرده و به تصویر بکشد. بچههای حاضر در پدخندق برای خود یک کتاب هستند که باید خاطرات آنها برای ثبت در تاریخ بازگو شود.

حسینیپور با بیان خاطراتی از دلاورمردی جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در حماسه چهارم تیرماه سال 67 خاطرنشان کرد: استراتژی تن در برابر تانک موجب به هم ریختن معادلات دشمن بعثی در این حماسه شد.

وی گفت: مسئولان فرهنگی در ثبت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس سهلانگاری کردهاند. در سال گذشته 6000 مادر شهید از میان ما رفتند بدون اینکه خاطرات آنها و فرزندان شهیدشان را ثبت کرده باشیم.

حسینیپور از نداشتن یک مستند از شهدای این حماسه سخن به میان آورد و گفت:اگر امروز کسی نمیتواند در برابر گفتمان مقاومت بایستد بهدلیل همین رشادت شهیدان و ایثارگرانی است که ما خاطرات آنها را بهدرستی ثبت نکردهایم. برخی مسئولان هنوز نمیدانند که یک مشت خاک شلمچه و طلائیه به اندازه همه کارهای فرهنگی آنها اثرگذار است.

وی در پایان اظهار کرد: ثانیه به ثانیه حضور آزادگان ما در زندانهای عراق نمونهای از سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری است که باید این خاطرات به هر نحو برای ماندگاری ثبت شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار