مشروح/ سرلشکر صفوی در مراسم رونمایی از کتاب‌های مرکز اسناد دفاع مقدس؛

آمریکا،ایران را درجنگ آزموده و وزن‌ژئوپلتیک ما رامی‌داند/ ماجرای تقاضای شهیدهمت ‌از سرلشکرسلیمانی

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از نظر سیاسی بنیاد غرب را که متکی بر کانون‌های زور و قدرت تبلیغاتی، تحریم‌ها و قدرت نظامی بود در هم شکست.
کد خبر: ۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 30November 2013

آمریکا،ایران را درجنگ آزموده و وزن‌ژئوپلتیک ما رامی‌داند/ ماجرای تقاضای شهیدهمت ‌از سرلشکرسلیمانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رونمایی از کتب جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: سپاه با هوشمندی خاصی دفاع مقدس را مستند ساخته و در طول جنگ صدا و تصویر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس را ضبط و برای نسلهای آینده پیاده سازی و نگهداری کرده است.

وی افزود: خاطرات و اسناد ۱۰۰ نفر از فرماندهان و راویان دفاع مقدس  در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نگهداری میشود که البته ۷ نفر از همین راویان و فرماندهان تا کنون به شهادت رسیدهاند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: صداهای همه فرماندهان جنگ از جمله شهید همت، شهید زینالدین، شهید باکری و شهید حسن باقری و دیگر شهدا در بیش از ۳۳ هزار نوار صوتی ضبط و امروزه در آرشیو مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای نسلهای آتی نگهداری میشود. حفظ مصاحبهها، اسناد، دستخطها و آثار مکتوب دیگر  کاری بسیار ارزشمند و سخت به شمار میرود. امروز همه نوارهای شورای عالی دفاع موجود است و اکثر آنها پیادهسازی شده و در حال بازخوانی است. امیدواریم بتوانیم آن قسمت از حقایق جنگ را که قابلیت انتشار دارد منتشر کنیم.

بنیان غرب پس از دفاع مقدس در سراشیبی سقوط قرارگرفت

صفوی همچنین با اشاره به دلاوریها و حماسهآفرینیهای رزمندگان اسلام افزود: پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از نظر سیاسی بنیان غرب را که متکی بر کانونهای زور و قدرت تبلیغاتی، تحریمها و قدرت نظامی بود را در هم شکست و باطل کرد. دفاع مقدس ما فلسفه پیروزی خون بر شمشیر را اثبات کرد و انشاءالله به زودی استراتژی راه قدس از کربلا می گذرد مفهوم پیدا میکند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اظهار داشت: اهمال و سستی در انتقال مسائل عظیم، رخدادهای فرهنگی و اجتماعی و معارف دفاع مقدس به نسل جوان یک ظلم تاریخی است، چرا که ما شخصیتهای بسیاری برای انتقال این مفاهیم در اختیار داریم.

وی گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و دیگر مجموعههای فعال در عرصه دفاع مقدس با ساختن فیلمها، مقالات، رمانها و آثار مکتوب مانند، تحقیقات دانشگاهی، رسالهها، پایاننامهها و کتب مختلف در علوم گوناگون مقاومت و در علوم مهندسی دفاع مقدس به این رسالت عظیم خود جامه عمل پوشاندهاند. در بحث اجتماعی نیز اگر به روانشناسی دفاع مقدس پرداخته شود میتوان تا اندازهای از بروز این ظلم تاریخی جلوگیری کرد.
 
* ایران یک قدرت منطقهای و دارای اقتدار و ثبات پایدار است
 
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه ابراز داشت: ظرفیت این ملت را، آمریکاییها که زمانی مسلط بر این کشور بودند به خوبی میدانند و در زمان جنگ نیز ما را آزمودهاند و وزن ژئوپولتیک ایران را به خوبی میدانند. ایران یک قدرت منطقهای است و دارای اقتدار و ثبات پایدار است.
 
وی در رابطه با کتابهایی که امروز رونمایی شد، تصریح کرد: امروزه با توجه به گسترش شبکههای اطلاعرسانی و وسایل ارتباط جمعی هنوز تولید کتاب و مکتوب، جایگاه خاص خود را حفظ کرده است و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با عنوان تنها مرکز تخصصی و معتبر علمی در رابطه با دفاع مقدس در سطح ملی با انتشار 120 کتاب، 11 اطلس معتبر، 44 شماره فصلنامه نگین و 6 پژوهشنامه دفاع مقدس، جزئی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی به شمار میرود.

کمک سرلشکر سلیمانی به شهید همت

سرلشکر صفوی در هنگام رونمایی از کتابهای جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بغضی آکنده از دلتنگی برای شهید همت، کتابی را که در مورد مدیریت "شهید همت" در دفاع مقدس منتشر شده را در دست گرفت و اظهار داشت: در زمان "عملیات خیبر" که جزیره مجنون به استناد "اعتراف ژنرالهای عراقی" مورد هدف یک میلیون گلوله قرار گرفت چیزی از نیروهای شهید همت باقی نمانده بود و این شهید بزرگوار طی تماسی با حاج قاسم سلیمانی فرمانده کنونی "نیروی قدس سپاه" از وی یک گردان نیروی قرضی تقاضا کرد که حاج قاسم سلیمانی نیز بلافاصله تقاضای این شهید عالیمقام را اجابت کرد. شهید همت در آن  هنگام که در حال عزیمت برای تحویل گرفتن نیروهای قرضی از حاج قاسم سلیمانی بود به اتفاق یک نفر دیگر روی موتور بر اثر اصابت خمپاره دشمن به شهادت رسید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین در ادامه افزود: آمریکاییها و صهیونیستها همواره منافع دیگر کشورها را به دلیل حفظ منافع خودشان نابود کردهاند و در مورد عراق هم با اینکه حامی رژیم بعث بودند جهان به چشم خود دید که صدام را چگونه به طناب دار سپردند.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: از نظر بنده  یک سری شاخصههایی در دفاع مقدس وجود دارد و دفاع مقدس تا قبل از جنگ  افغانستان و عراق به عنوان طولانیترین و خسارتبارترین جنگ در نیمه دوم قرن بیستم به شمار میرود. امام خمینی(ره) حدود ۲ میلیون نفر را به صورت داوطلب راهی جبهههای حق علیه باطل کرد و این آمار به غیر از نیروهای موظفی بود که نیروهای شهربانی و ارتش و سپاه را شامل میشد. بیش از ۱۰ هزار دانشجو در جنگ شرکت کردند که از این میان بیش از ۳ هزار نفر آنها شهید شدند.

وی در خاتمه با اشاره به عاقبت ظالمان و متجاوزان گفت: آن روز که صدام را اعدام میکردند حکم اولیه را دادگاه صادر کرد، ولی کسی جرات نداشت این حکم را برای اجرا امضاء کند که البته "نوری المالکی" با شجاعت تمام این حکم را برای اجرا امضا کرد و صدام در آخرین لحظات عمر ننگین خود باز هم مردم عراق را از ایرانیان بر حذر میداشت و دست از دشمنی خود بر نداشت.

نظر شما
پربیننده ها