رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران خبر داد؛

برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در قم

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران از برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در دوم اسفند ماه ۹۴ در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ - 21February 2016

برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در قم

به گزارش گروه استان های دفاع پرس، سید محمد مقیمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن شهید مطهری پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران 14 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اظهار داشت: در حال حاضر نیز یک شهید گمنام بنام حمید رضا اسداللهی در این دانشگاه دفن است.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران از برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در دوم اسفند ماه 94 در پردیس فارابی دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این کنگره با همکاری ارگانهای مربوطه از جمله حوزه بسیج دانشجویی پردیس فارابی و لشکر علی بن ابی طالب برگزار میشود.

مقیمی با بیان اینکه در این کنگره از خانوادههای همه شهدای دانشجوی مدافع حرم تقدیر میشود گفت: در این مراسم سردار اسماعیلی فرمانده پدافند ارتش جمهوری اسلامی و سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم نیز به ایراد سخنرانی میپردازند.

وی با اشاره به مزیتها و تمایزات افرادی که در سوریه در حال جان فشانی هستند گفت: شهادت این افراد مظلومانه بوده و حضور و یادشان برکات زیادی دارد.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه امید است این کنگره فتح بابی برای انتقال ارزشهای شهدا باشد تصریح کرد: با ادامه دادن راه شهدا میتوانیم با نگرش و تفکرات این عزیزان بیشتر آشنا شویم.

مقیمی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان شهید مدافع حرم در کشور شناسایی شده است افزود: شهید اسداللهی از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه بود که در سوریه شهید و یادوراه این شهید سبب برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم شد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای پردیس فارابی دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه در سال 1349 تأسیس شد و تاکنون چندین مرتبه تغییر نام داده و در سال 1392 به نام پردیس فارابی دانشگاه تهران تغییر پیدا کرد.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه در قالب 4 دانشکده درحال فعالیت است گفت: درحال حاضر 6 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و حدود 60 رشته گرایش در این دانشگاه وجود دارد.

مقیمی با بیان اینکه این مرکز به عنوان کهنترین مرکز آموزش عالی استان قم در حال فعالیت است گفت: نزدیک به 600 نفر دانشجوی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از ظرفیت بالای این دانشگاه در سطح استان و کشور دارد.

نظر شما
پربیننده ها