سرهنگ طاهرخانی در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس قزوین:

14 تفاهم نامه کشوری بنیاد حفظ آثار در قزوین بومی سازی شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین از بومی سازی 14 تفاهم نامه بنیاد حفظ آثار با وزارتخانه ها در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ - 22February 2016

14 تفاهم نامه کشوری بنیاد حفظ آثار در قزوین بومی سازی شده است

به گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین که به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در استانداری قزوین با حضور فریدون همتی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و فرماندهان نظامی و مدیران کل استان برگزار شد در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، اظهار کرد: تلاش داریم جلسات شورای هماهنگی دفاع مقدس استان بهطور منظم برگزار و موضوعات مرتبط پیگیری و ارزیابی گردد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین گفت: دایره المعارف دفاع مقدس استان به همت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان در حال تحقیق و تدوین میباشد و دارای جامعیتی است که باید همه اطلاعات دفاع مقدس استان  در آن جمع آوری  گردد.

وی در ادامه به موضوع چاپ کتب دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 60جلد کتاب دفاع مقدس آماده و تهیه شده که 10 جلد آن آماده چاپ میباشد و 50 جلد بعدی نیاز به حمایت مالی ادارات و مسئولین دارد.

طاهرخانی تصریح کرد: موضوع بعدی مرکز فرهنگی و یادمان شهدای گمنام در استان میباشد که طی یک سال و نیم گذشته مسائل مربوط به مرکز بهویژه تملک زمین و طراحی آن انجام شده و جلسات آن با مسئولیت جناب آقای حبیبی معاون عمرانی استاندار پیگیری میشود.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر 58 شهید گمنام دفاع مقدس در 25 نقطه از استان تدفین شدهاند و اکثر یادمانهای آنها ساخته شده ولی در برخی نقاط نیز اقدامی برای احداث یادمان شهدای گمنام صورت نگرفته است که از آقای حبیبی معاون محترم استاندار میخواهیم که جلساتی با شهرداران و مسئولین مکانهای ساخته نشده برگزار نمایند؛ از سردار محمودی فرمانده نیروی انتظامی استان تشکر میکنیم که هنوز یک سال نشده کار ساخت یادمان شهدای گمنام ستاد فرماندهی نیروی انتظامی را به پایان رساندند.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی خاطرنشان کرد: 14 تفاهم نامه کشوری بین بنیاد حفظ آثار و دستگاهها و وزارت خانه منعقد شده، از وزارت کشور تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و وزارت خارجه و ... و ما برای بومی سازی آنها 13 جلسه با ادارات کل استانی برگزار و تفاهم نامه استانی را تدوین کردهایم.

وی در پایان تأکید کرد: نکته آخر موضوع جشنواره اسوههای صبر و مقاومت است که هر ساله در میلاد باسعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار میگردد که امیدواریم همچون سنوات گذشته امور بانوان استانداری قزوین در آن مشارکت و همکاری نماید.

نظر شما
پربیننده ها